Blog Sfaturi Când este cel mai bine să comanzi promoționale?

Când este cel mai bine să comanzi promoționale?

În România, piața publicitară și de promovare are o ciclicitate bine marcată atât de perioadele anului, cât și de unele evenimente sau sărbători. Cele mai multe dintre business-urile românești și internaționale pregătesc campanii promoționale, daca nu simultan, cam în aceleași perioade, aglomerând extrem de mult întreaga piață de producție publicitară. Astfel, ajungem să avem perioade în care suntem extrem de ocupați (aproape că ne mutăm la birou) și perioade mai libere, în care ne mai tragem sufletul. Dar, pentru că de multe ori suntem puși în situația de a refuza unele comenzi din cauza capacităților de productie deja depășite, ne simțim îndatorați să îți oferim următorul sfat: fii prevăzător!

Ce înseamnă asta? Puțină atenție la perioadele extrem de aglomerate din industria publicitară. De obicei acestea se desfășoară în jurul sărbătorilor mari: Crăciun și Paște, sau în jurul evenimentelor simbolice: Valentine’s Day, 1 martie, 8 martie, 1 iunie și, mai nou, de Black Friday. Știm că nimeni nu vrea să rateze aceste perioade extrem de favorabile promovării oricărui business, însă campaniile publicitare și materialele promoționale necesare pot fi pregătite cu ceva timp înainte de demararea propriu-zisă. Să nu mai vorbim de efectele pozitive pe care le are pentru buzunarul afacerii tale.

Sacrifică-l pe Repede în avantajul lui Bine și Ieftin, acesta este singurul care nu îți influențează afacerea în mod negativ. Vei fi mai câștigat dacă comanzi promoționalele de care ai nevoie cu cel puțin 3 luni înainte de startul campaniei deoarece foarte multe articole promoționale pot fi importate sau produse mult mai ieftin, în China de exemplu, cu o singură condiție: aceea de a avea timpul necesar să onorăm comanda până la debutul campaniei tale.

Tot în stransă legătură cu problema timpului, sunt și comenzile mari plasate la începutul anului de marketing care să cuprindă promoționale pentru toate campaniile din acel an. Suntem obișnuiți cu acest procedeu, pentru că el se aplică la absolut orice produs de pe piață. Cantitățile mari obțin un preț de producție mai mic.

Fiind o companie care importă produse promoționale, le produce sau le personalizează, pentru noi comenzile în cantități mari generează costuri mai mici, de aceea suntem dispuși să acordăm discounturi “de volum” clienților care plasează astfel de comenzi. Anul viitor, te așteptăm mai devreme, încă din ianuarie, după ce îți faci noul buget de marketing, cu o nouă strategie de promovare pentru business-ul tău și cu noi comenzi de instrumente și materiale promoționale.

Cristina Aly
Corporate Account Manager

Cum alegem mapa în funcție de caracteristicile tehnice?

Articolul Anterior

Cum pregătim un fișier pentru tipar

Articolul Urmator