Cum fidelizezi angajații dintr-o companie?

Echipa pe care o formezi este o resursă extrem de importantă într-o companie. Oamenii companiei merită un mediu de lucru armonios, apreciere, să simtă că fac parte dintr-un colectiv, că pot lega prietenii la locul de muncă și că acesta le oferă sprijin. Recent întoarsă din experiența teambuildingului, am reflectat la modul în care o companie reușește să le ofere angajaților sentimentul de stabilitate, de siguranță profesională și, de ce nu, emoțională. Momentele investite în proprii angajați creează o conexiune puternică în companie.

Cum îți poți arăta aprecierea? Păi, sunt o multitudine de posibilități în funcție de bugetul pe care îl aloci acestor tipuri de acțiuni. Poți, pur și simplu, să le oferi din când în când cadouri personalizate, mai ales că le cunoști preferințele și stilul și ai o oarecare idee despre ce și-ar dori sau despre ce i-ar plăcea fiecăruia dintre ei. Când te gândești să organizezi campanii interne de fidelizare a angajaților, poți alege ceva de tipul „angajatul lunii” în funcție de performanțele obținute. Așa poți oferi un cadou mai consistent. Mizând pe ideea de cadouri diverse, dezavantajul este că nu poți comanda și personaliza mai multe obiecte de același fel pentru angajați, dat fiind faptul că fiecare angajat are alte gusturi. Pe de altă parte, poți organiza momente dedicate special pentru ei, teambuildinguri, petreceri aniversare ale angajaților sau ale companiei, petreceri de sărbători sau, pur si simplu, petreceri de relaxare la un anumit interval de timp. În cadrul acestor evenimente interne poți iniția concursuri cu premii personalizate pe care angajații să le utilizeze cu mândrie la locul de muncă. În teambuildinguri nu omite detaliile care vă marchează drept o echipă: tricouri personalizate, șepci, ornamente și decorațiuni.

Nu uita nici de fidelizarea zilnică, mai ales dacă lucrezi într-un mediu corporate sau creativ. În cadrul companiilor de tip corporate este necesar ca toți angajașii să aibă ecusoane identice, în perfectă stare, lanyarduri identice, permanent curate. Nu poți oferi un ecuson sau o cartelă de acces prinse cu un lanyrad de la un fost angajat. În mediile de lucru creative, încearcă să le realizezi tuturor angajaților cărți de vizită creative, să le personalizezi constant obiectele pe care le folosesc la birou: căni, notes, pixuri și, bineînțeles, să le comanzi mereu obiecte neobișnuite pentru birou pentru a menține buna dispoziție și creativitatea la cote maxime. Orice detaliu contează!

Posibilitățile prin care îți poți arăta aprecierea sunt infinite, depinde de bugetul alocat acestor acțiuni, de echipa pe care ai format-o și de specificul companiei. Încearcă, pe cât posibil, să păstrezi în cadourile de fidelizare câte ceva din domeniul de activitate al companiei și exprimă-ți verbal mulțumirea și aprecierea pentru echipa ta. Un obiect nu înlocuiește niciodată cuvintele.

Laura Stochiță
Account Manager