În anumite arii de business, uniforma este esențială pentru definirea brandului

Uniforma este un criteriu esențial de identificare a unei organizații sau a unei afaceri din anumite domenii prin simplul fapt că atunci când sunt purtate de către angajați au un rol foarte important în stabilirea ideii de apartenență și a unei unități. Dintre domeniile de stat, cele mai cunoscute uniforme sunt ale polițiștilor, pompierilor și jandarmilor și echipamentul medical. Când vorbim despre afacerile private, uniforma este obligatorie pentru angajații companiilor aeriene, devenind aproape un fashion statement în completarea brandingului. Este bine cunoscută lupta între companiile aeriene în ceea ce privește uniforma echipajului de bord și serviciile oferite în timpul unui zbor, mai ales atunci când vorbim de companii premium precum Emirates Airlines și Quatar. În domeniul HoReCa, uniformele asigură igiena, un factor important pentru industria alimentară și turistică. În hoteluri, restaurante, cafenele și orice alt tip de local unde clienții se pot caza, pot servi o masă și pot savura o băutură, curățenia trebuie să se ridice la cele mai înalte standarde. Uniformele sunt și un bun indicator al funcției unei persoane. Purtând ținuta corespunzătoare, angajații pot fi mai ușor de recunoscut de către clienți și mai ușor de abordat de către aceștia, atunci când au nevoie de ajutor. Dacă ai nevoie de îndrumare spre o anumită cameră sau de cineva care să îți transporte bagajul, cum ai ști cui te adresezi dacă angajații nu ar purta uniforme?

Pe de altă parte, uniforma este un detaliu care conferă unitate și asigură sentimentul de apartenență pentru angajați. Atmosfera resimțită la o ieșire cu prietenii sau în timpul unui sejur sunt decisive în momentul în care ne hotărâm dacă vom reveni sau nu în acel loc. Orice detaliu este important, mai ales ținuta și comportamentul angajaților față de clienți. Purtând uniforme, toți angajații sunt puși pe poziție de egalitate, ceea ce este foarte important pentru bunăstarea lor psihică. În ceea ce privește aspectul social, uniformele induc sentimenul de apartenență într-un colectiv.

Uniforma ajută la păstrarea unui aspect unitar. O diversitate prea mare de culori sau o ținută neadecvată ar fi foarte deranjante pentru majoritatea consumatorilor de servicii HoReCa. Uniforma denotă profesionalism și seriozitate, factori esențiali pentru stabilirea încrederii pe care clienții o acordă unui brand sau unui afaceri. De asemenea, ele sunt o modalitate convenabilă de promovare, atunci când sunt personalizate cu logo-ul firmei.

Ce aspecte trebuie să urmărești atuncă când alegi uniforma? Materialul și culoarea trebuie să fie esențiale. Când vorbim despre culorile alese pentru uniforme, acestea trebuie să denote o unitate a culorilor logo-ului, dacă acesta există. Când alegi materialul, ia în calcul temperatura mediului de lucru. Dacă angajații își desfășoară activitatea în medii prea calde, se recomandă uniformele din bumbac, iar dacă mediul este rece, poliesterul și naylonul sunt două opțiuni foarte bune. După ce ai ales materialul și culoarea, gândește-te dacă uniforma se curață ușor, având în vedere programul angajaților. Apoi trebuie să te decizi cum le vei personaliza. Vei folosi inscripții sau broderii și unde vor fi poziționate acestea? Broderiile arată mai bine atunci când sunt folosite pentru logo-uri mici, așezate undeva într-o parte superioară a bluzei, cămășii sau tricoului. Pe când un logo sau un mesaj mai mare arată mai bine imprimat digital sau prin termotransfer.

Însă, în final, angajații sunt cei care vor purta uniformele, așa că este bine să îi consulți pentru că ei sunt cei care trebuie să se simtă confortabil. Când creezi o uniformă de lucru, combină aspectul practic, cu cel creativ, și cumpară mai multe decât este necesar, pentru că este bine să ai mereu câteva de rezervă în cazul în care primești noi angajați sau se deteriorează. Nu uita să le comanzi în măsurile potrivite fiecărui angajat.

Cristina Aly
Corporate Account Manager