Blog În fiecare zi, alese şi culese... Cadourile business: reguli şi conduite în lume (II)

Cadourile business: reguli şi conduite în lume (II)

Cadourile corporate sunt pe lista de Crăciun a multor oameni de afaceri care ştiu cât de important este să onorezi în fiecare an, cu mici atenţii, clienţii fideli, angajaţii proactivi şi partenerii. Aceste cadouri ajută la stabilirea şi îmbunătăţirea legăturilor de afaceri, iar uneori, pot chiar salva o relaţie aflată în punct critic. Însă este foarte important să ţii cont de conduitele şi eticheta business când vine vorba de partenerii tăi cu naţionalităţi diferite.

Iată mai jos continuarea celor mai importante reguli ale cadourilor business, după ţară:

 China

Sursa: CNBC

Sursa: CNBC

Politica oficială a Chinei interzice cadourile corporate, care sunt catalogate drept mită. Tocmai de aceea, acestea se oferă cu foarte multă discreţie, însă, trebuie să ţii cont că partenerul tău s-ar putea să refuze cadoul oricum.

– Un cadou se oferă întotdeauna în privat, în semn de prietenie cuiva şi nu în contextul relaţiilor de afaceri.

– Un cadou valoros nu trebuie niciodată dăruit în prezenţa altor persoane decât atunci când gestul este unul simbolic, iar persoana în cauză îl primeşte în numele companiei.

–  Cadourile se oferă şi se primesc întotdeauna cu ambele mâini şi trebuie ambalate în hârtie sau cutii de cadouri.

– Foarte important este să nu oferi acelaşi cadou persoanelor cu rang diferit. Cu cât mai înaltă este poziţia persoanei în companie, cu atât mai valoros trebuie să fie şi darul.

– Foloseşte hârtie de împachetat sau o cutie de culoare roşie şi nu vei da greş niciodată. Această variantă este cea mai la îndemână când nu cunoşti îndeaproape cultura chineză care pune foarte mult preţ pe simboluri. O culoare nepotrivită şi cadoul tău poate fi interpretat în cele mai neintenţionate moduri.

Germania

holiday_gift_2

Sursa: ABC News

Un cadou cu o valoare prea mare este rareori obişnuit în Germania. Sunt foarte apreciate însă atenţiile mai modeste, chiar şi suvenirurile.

– Un cadou valoros nu se oferă niciodată în privat. Valoarea acestuia trebuie să fie direct proporţională cu numărul de persoane care asistă la oferirea sa. Aşa spune conduita.

– Când eşti invitat să cinezi acasă la partenerul de afaceri, micile atenţii în semn de mulţumire sunt aşteptate şi apreciate. Florile şi ciocolata fac cel mai bun cadou.

– Pentru vizite la companie, stilourile sau tot felul de obiecte de birou de calitate sunt foarte potrivite.

– Nu se oferă articole de îmbrăcăminte sau parfumuri ca şi cadouri corporate. Acestea  sunt considerate prea intime şi deci, nepotrivite în cadrul relaţiilor business pe care germanii le iau foarte în serios.

– Nu sunt foarte apreciate nici cadourile care conţin logo-uri. De fapt, este cel mai bine să le eviţi complet.

Italia

Sursa: Italy Magazine

Sursa: Italy Magazine

Italienii sunt cunoscuţi pentru multe lucruri, iar cea mai bună metodă de a impresiona partenerii de origine italiană este să le demonstrezi interesul pentru cultura şi obiceiurile lor naţionale, chiar şi în contextul afacerilor.

– În Italia, cadourile se deschid de cele mai multe ori pe loc, în compania celui/celei care oferă sau primeşte.

– Cadourile trebuie să poarte numele unor branduri cunoscute, însă aceasta nu înseamnă că sunt aşteptate cele mai extravagante. Un cadou de bună calitate şi de o valoare estimabilă va fi bine primit.

– O atenţie pe cât de simplă, pe atât de inedită în Italia o reprezintă felicitările de sărbători. Tocmai pentru că nu e o practică atât de comună, partenerii italieni vor fi încântaţi să primească urările tale de departe.

Sunt ţări unde schimbul de cadouri este mai puţin obişnuit. În Portugalia şi Spania, de exemplu, acestea nu sunt aşteptate la o primă vizită, dar vor fi foarte apreciate la a doua.În Anglia, Franţa şi Ungaria, cadourile corporate sunt şi mai puţin aşteptate.

Un lucru însă îl putem şti cu siguranţă. Dacă nu e vorba de China unde oamenii sunt mai reticenţi să accepte cadouri, dată fiind politica naţională, sau de alte ţări (precum Malaezia, Paraguay, Singapore) cu o politică similară, un cadou oferit partenerului de afaceri va fi mereu o surpriză plăcută. O surpriză plăcută care va transmite întotdeauna cele mai frumoase mesaje.

Cadourile business: reguli şi conduite în lume (I)

Articolul Anterior

De Crăciun, fii un Secret Santa bun!

Articolul Urmator