Blog În fiecare zi, alese şi culese... Butonii lui GW, primele promoţionale apărute vreodată

Butonii lui GW, primele promoţionale apărute vreodată

Butonii lui George Washington au tot umblat din mână în mână şi s-au tot licitat de-a lungul timpului. Iar dacă ne gândim în ce perioadă a trăit primul preşedinte al Americii, „de-a lungul timpului” înseamnă ceva. În 2009, în cadrul licitaţiei American Furniture & Decorative Arts, un exemplar s-a vândut cu $4740. Cel de mai jos.

Sursa foto: Skinner

Sursa foto: Skinner

Butonii GW cu scop inaugural au fost creaţi în 1789. Cel din imagine reprezintă unul dintre cei mai licitaţi butoni. Şi adevărul e că preţul de licitaţie al acestora a variat de la exemplar la exemplar. Un alt buton, din aceeaşi categorie, se estimase la $800 – $1200 în 2012, dar s-a vândut până la urmă cu $4.200 şi nu acestea au fost preţurile bombă. Alţi doi butoni au fost vânduţi cu $19.000, respectiv $22.000. În marea lor majoritate, participanţii şi doritorii acestor obiecte promo au fost istorici dedicaţi numismaticii sau pasionaţi de monede, medalii vechi etc. Căci cine altcineva ar fi dus licitaţia la cote de atâtea mii de dolari pe exemplar?

Cea mai mare colecţie

Cea mai mare colecţie de butoni comemorativi este colecţia lui J. Harold Cobb. Cobb a adunat la un moment dat 60 dintre cele mai elegante exemplare, aceasta cu toate că obişnuia să le schimbe foarte des. Deşi nu a fost singurul colecţionar de aceste promoţionale rare, motivele pentru care e mai popular decât alţii ţin de pasiunea şi de eforturile sale de a îngriji colecţia. Plus că, după cum am menţionat, i se şi atribuie cea mai mare colecţie de butoni promoţionali GW, iar acest fapt cântăreşte destul de mult mult în lumea celor pasionaţi de obiecte ale trecutului. Totuşi, pentru că numărul butonilor păstraţi în circulaţie se estimează astăzi la 1350, este mai mult decât posibil ca un alt colecţionar să-i fi luat deja locul.

Primele obiecte de promovare

Am spus că butonii GW sunt consideraţi primele obiecte de promovare apărute vreodată. Iar dacă veţi cerceta istoria produselor promoţionale, se va şi verifica informaţia. La origine, aceşti butoni au fost manufacturaţi cu scopul precis de a promova campania electorală a lui George Washington. Iar în cadrul licitaţiilor, cei mai căutaţi butoni au fost aceia cu cele mai pregnante referinţe: care aveau gravat numele preşedintelui, iniţialele acestuia sau imaginea sa.

Pentru că a fost o campanie reuşită şi pentru că butonii promoţionali contribuiseră la succesul acesteia, noi obiecte promoţionale au fost introduse curând după aceea. Almanahuri, calendare, rigle şi diverse accesorii din lemn au fost utilizate în scop promoţional. Poate că foarte multe nu s-au schimbat de atunci, cel puţin în acest domeniu. La urma urmei, calendarele se numără şi astăzi printre cele mai populare obiecte promoţionale.

Săpun, praf de copt şi gumă: dintr-una-nalta, îţi spunem noi ce nu ştiai despre Wrigley

Articolul Urmator