Există o organizaţie, Promotional Products Association International (PPAI), care activează în această industrie a produselor promoţionale de peste 100 de ani. La o asemenea vechime, s-ar putea spune că organizaţia e una cu tradiţie, solidă şi bine ancorată în domeniu. Şi nu ar fi o constatare eronată. Dacă au putut supravieţui Marii Depresiuni, atât industria cât şi asociaţia, pesemne că vor rezista testului timpului şi de acum încolo.

Expoziţia PPAI, 2015. Sursă foto: PPAI

Expoziţia PPAI, 2015. Sursă foto: PPAI

PPAI a fost iniţial întemeiată cu numele de Advertising Manufacturers Association în 1904. Denumirea venea ca urmare a factului că membrii fondatori, doisprezece la număr, proveneau din sectorul producţiei de obiecte promoţionale şi reprezentau firmele producătoare.

În mai puţin de doi ani, asociaţia s-a mărit cu patruzeci şi patru de membri plus un membru de onoare, pe numele său, Henry S. Bunting. Istoric şi autor, Bunting a scris mai multe cărţi în care trata subiectul promovării pe piaţă şi o carte dedicată impactului produselor promoţionale în raport cu dezvoltarea întreprinderilor. Întreaga sa muncă şi implicare a contribuit la recunoaşterea acestei industrii, iar în 1912, Federaţia de Publicitate a Americii (Advertising Federation of America – AFA) a desemnat în mod legitim promoţionalele ca strategie de promovare.

PPAI devenise o influenţă notorie în sfera promoţionalelor, în 1928, numărând peste o sută treizeci şi doi de membri activi. În tot acest timp, asociaţia se dedicase ideilor inovative în domeniu, tratase subiecte precum pierderi în afaceri, pierderi financiare, preţuri pe piaţă şi lucrase la standardizarea termenilor şi practicilor comerciale. Per total, a avut o contribuţie însemnată pentru ce avea să devină mai târziu o industrie în floare.

Conform PPAI, cifra de vânzări în 1947 ajunsese la $124 milioane, o cifră mai mult decât satisfăcătoare la vremea aceea. Iar pentru că lucrurile meargeau într-o direcţie tot mai bună, asociaţia a început să organizeze seminarii cu scopul de a asista şi de a educa întreprinderile pe piaţă. Astăzi, continuă o muncă asemănătoare, organizând varii evenimente, cursuri etc. şi furnizând participanţilor certificări relevante.

Sursă foto: PPAI

Sursă foto: PPAI

În Las Vegas, în fiecare an, are loc expoziţia comercială PPAI. Evenimentul adună laolaltă sute de oameni, jucători de pe piaţa promoţionalelor şi reprezentanţi ai diferitelor afaceri. Sunt prezenţi acolo oameni din domeniul educaţiei, din sfera financiară, non-profit, din imobiliare, comerţ şi multe alte sectoare. Anul acesta, unul dintre punctele importante care s-au avut în vedere, în cadrul PPAI Expo, a fost siguranţa produselor. Rămâne de văzut ce va urma.

Înainte de marketing. Poveşti de succes în lumea antreprenoriatului (II)

Articolul Anterior

Butonii lui GW, primele promoţionale apărute vreodată

Articolul Urmator