Blog În fiecare zi, alese şi culese... 5 cele mai relevante aspecte ale eficienţei produselor de promovare. Partea a IV-a

5 cele mai relevante aspecte ale eficienţei produselor de promovare. Partea a IV-a

Elementul utilitate sau cum se folosesc produsele promoţionale 

Americanii au o expresie la care apelează adesea: put to good use. Adică, a folosi bine un lucru sau a manevra un lucru cât mai eficient pentru a extrage cât mai multe beneficii. Iar expresia aceasta chiar se potriveşte când vine vorba de produse promoţionale. Şi se potriveşte din mai multe puncte de vedere. Iată două:

Când companiile investesc în produse promoţionale pentru o campanie de marketing, spunem că banii companiei au fost bine investiţi.

Când obiectivul principal din spatele unei strategii de marketing cu produse promoţionale a fost atins, spunem că produsele s-au folosit eficient în beneficiul campaniei de promovare.

Până la urmă, care este principalul obiectiv al companiilor atunci cand oferă obiecte promoţionale? Unii ar spune că e vorba de creşterea numărului de clienţi. Alţii, că totul constă în a face brandul cât mai cunoscut pe piaţă. În multe cazuri, se vorbeşte şi de o strategie de diferenţiere. Dar, nu în ultimul rând, şi de o rată mai mare de creştere a vânzărilor. Bineînţeles că fiecare companie sau afacere va avea scopul său propriu. Dar adevărul e că, undeva pe acolo, toate aceste obiective se intersectează. E de la sine înţeles că un brand din ce în ce mai cunoscut va avea tot mai multe şanse să câştige tot mai mulţi clienţi, implicit să-şi tot crească vânzările şi aşa mai departe.

Dar nu despre asta vorbim acum. Ci despre faptul că, indiferent de motivele pentru care o companie oferă produse promoţionale, acestea trebuie întotdeauna să servească clienţilor, să poată fi folosite. Şi mai mult, clienţii să ajungă să le folosească cu plăcere, nu să le arunce într-un sertar şi să uite de existenţa lor până la curăţenia de primăvară când, mai mult ca sigur, îşi vor găsi drumul spre coşul de gunoi.

Aşadar, produsele promoţionale se folosesc, dar numai atunci când companiile ştiu să investească bine în alegerea şi crearea lor. Dacă clienţii sunt mulţumiţi de calitatea acestora, de mesajul pe care îl au de transmis şi dacă consideră că le pot fi utile, le vor păstra şi, cel mai sigur, le vor şi folosi.

logoed pens

 Sursa: ASI, 2012                                            Sursa: ASI, 2014

De exemplu, în 2010, pixurile personalizate erau obiectele promoţionale folosite cel mai adesea de clienţi, având o rată de utilizare de 18.2 – 17.6, în medie, pe lună. (conform ASI)

În 2012, obiectele de scris au rămas preferatele clienţilor în materie de produse promoţionale, 50% dintre consumatorii americani deţinând pixuri imprimate. (ASI)

În 2014, numărul persoanelor deţinând  cel puţin un instrument de scris personalizat a crescut la 56%. (ASI)

De ce primesc  aceşti clienţi pixuri promoţionale cu plăcere? De ce le păstrează şi de ce le folosesc? Ne spun tot cei de la ASI. Deoarece le sunt utile. Şi aceeaşi regulă se aplică şi în cazul altor obiecte de promovare, cum ar fi mousepad-urile, stick-urile USB, cănile personalizate şi multe, multe altele.

Regula de aur în materie de obiecte promoţionale este aceea de a transforma un obiect simplu, poate banal, într-un articol bine gândit şi personalizat. Iar acesta va fi cu siguranţă folosit.

5 cele mai relevante aspecte ale eficienţei produselor de promovare. Partea a III-a

Articolul Anterior

5 cele mai relevante aspecte ale eficienţei produselor de promovare. Partea a V-a

Articolul Urmator