Cum alegem cea mai eficientă metodă de personalizare pentru produsul promoțional, ținând cont de raportul calitate – preț

Întodeauna cea mai potrivită metodă de personalizare se alege în funcție de produs, de cerințele tehnice și de cantitatea de produse de care ai nevoie, evident, pentru a obține cel mai bun raport calitate-preț.

Furnizorii au tendința să recomande soluțiile tehnice pe care ei le au disponibile in house, ca fiind cele mai potrivite pentru lucrarea ta, însa, cel mai bine este să te informezi înainte de a lansa o comandă. Să afli prin ce metodă sau tehnologie poți realiza și personaliza produsul dorit, la cantitatea dorită, după care să selectezi furnizorul cel mai bun pe segmentul respectiv.

Diferențele de preț între doi sau mai mulți furnizori, vin nu numai din adaosul comercial practicat de fiecare companie, ci din diferențele de costuri pe care le are fiecare producător pentru a realiza comanda ta.

Să luăm un exemplu simplu: ai de realizat o comandă de 20 de tricouri imprimate bicolor numai pe o față. Dacă vei merge către un funizor care face serigrafie, este posibil să nu refuze cererea ta, chiar dacă cea mai potrivită metodă pentru a realiza o comandă mică de tricouri imprimate este printul digital (DTG – Direct To Garment) sau transferul termic. În acest caz, costul comenzii va fi, cu siguranță, mai mare. Serigrafia are costuri fixe de realizare a matrițelor (filmelor și sitelor serigrafice), cost care nu se amortizează la o comandă de doar 20 de bucăți.

Agrafa Print a investit și investește în continuare, pentru a dispune de toate tehnologiile de imprimare și pentru ca tu să poți alege cea mai eficientă metodă de personalizare ținând cont de raportul calitate-preț.

Mihai Baciu
CEO, Agrafa Print

Agrafix, roboțelul care te ajută în orice situație

Tehnologia avansează rapid și noi odată cu ea. Așa l-am creat pe Agrafix, mascota noastră, ce îți va fi alături în acțiunile pe care le efectuezi în site-ul Agrafa Print. El va fi prezent în diferite ipostaze, intuitive, ce vor transmite ușor tipul de interacțiune dintre tine și compania noastră.

Și ca să îți ușurăm și mai mult treaba, l-am înzestrat cu inteligență artificială pe Agrafix, noul nostru online assitant, un roboțel interactiv, simpatic și foarte inteligent, care îți va fi alături în absolut orice interacțiune cu brandul Agrafa Print. Agrafix, te va îndruma în efectuarea comenzilor de pe site-ul nostru, îți va comunica dacă există erori sau câmpuri necompletate, îți va confirma comenzile sau îți va sugera produse similare celor căutate de tine în site, exact ca și cum noi, cei din echipa Agrafa, am fi permanent alături de tine când te afli pe site-ul nostru.

Agrafix va fi prezent în site-ul www.agrafa.ro, în reclame, în newslettere, în general, în locurile în care clienții vor interacționa cu compania noastră, asistându-i în acțiunile lor din site sau pentru ca ei să beneficieze de cea mai bună interacțiune cu Agrafa Print.

Ne mărim echipa – angajăm Grafician/Senior DTP

Vrei să faci parte dintr-o echipă de oameni pasionați, motivați de performanțe și prietenoși? Ești persoana potrivită pentru jobul de mai jos? Atunci locul tău e alături de noi!

 

Grafician/Senior DTP


Candidatul ideal

Trebuie să ştii foarte bine Corel, Adobe (Photoshop, Illustrator, Indesign) şi să vrei să mai înveţi. Dacă ai experienţă în producţie publicitară ai un avantaj. Trebuie să fii bun organizator, să ai capacitatea de a lucra sub presiune, cu termene limită, să ai iniţiativă şi abilităţi de a lucra în echipă.

Descrierea jobului

– Pregătirea fişierelor în formatul necesar, respectand cerinţele tehnice în funcţie de produs sau echipamentul pe care urmează să fie tipărite.
– Realizarea de machete grafice pentru diverse produse (cărţi de vizită, pliante, mape, obiecte promoționale etc.)
– Verificarea fişierelor primite de la clienţi (conţinut şi imagini) -> pregătirea pentru tipar.
– Asigurarea suportului tehnic pentru departamentul de Client Service în etapa de pregătire a ofertei, prin oferirea informațiilor legate de conținutul fișierelor primite de la clienţi.
– Interacţionează în permanenţă cu celelalte părţi implicate, departamentele Client Service şi Tipar/Finisare.

Salariu fix şi alte beneficii (servicii medicale, prime).

Dacă ești interesat, trimite-ne un CV la jobs@agrafa.ro.

 

Ne mărim echipa – angajăm Account Manager

Vrei să faci parte dintr-o echipă de oameni pasionați, motivați de performanțe și prietenoși? Ești persoana potrivită pentru jobul de mai jos? Atunci locul tău e alături de noi!

 

Account Manager


Candidatul ideal

– Experiență minim 2 ani în domeniul producției publicitare (tipografie, agenție de publicitate, producător materiale promoționale).
– Experiență și aptitudini în vânzări.
– Limba engleză.
– Cunoștinte bune de operare în Microsoft Office (Word, Excel).
– Prezență și aspect fizic plăcut.
– Abilități de comunicare și organizare, orientat spre rezolvarea problemelor.
– Meticulos, atent la detalii.
– Capacitate de analiză.
– Capacitate de a lucra sub presiune, cu termene limită.
– Inițiativă, dinamism.
– Abilități de a lucra în echipă.

Descrierea jobului

– Identifică și contactează potențiali clienți noi.
– Asigură interfața cu clienții actuali ai companiei, interacționează cu aceștia pe toată durata unei solicitări/comenzi.
– Preia cererile de la clienți și clarifică cerințele acestora.
– Transmite, la cerere, prețuri clienților potențiali – în baza unei liste existente (prețuri standard) și după consultarea cu Managing Director (prețuri non-standard).
– Transmite comanda fermă către ceilalți membri ai echipei (DTP, Producție).
– Se asigură că va obține în timp util de la client fișierele și materialele necesare producției.
– Organizează și coordonează activitatea – interacționează în permanență atât cu DTP-iștii, cât și cu personalul din producție, pentru a se asigura de respectarea termenelor comunicate clientului.
– Prioritizează comenzile în funcție de comanda și elementele acesteia (cantitate, termen de livrare etc.).
– Comunica cu clientul pe durata de execuție a produsului(lor).
– Pregătește livrarea produsului final (documentele însoțitoare).
– Introduce datele comenzilor în programul de gestiune a comenziilor.
– Urmărește încasarea facturilor.

Salariu fix + comision în funcție de performanță.
Telefon mobil cu abonament.

Dacă ești interesat, trimite-ne un CV la jobs@agrafa.ro.

Cum alegem suportul materialelor promoționale din carton

Deși cel mai vechi și cel mai utilizat suport pentru cărți de vizită, invitații și felicitări este cartonul clasic, alb, pe care se imprimă imaginea dorită, există o multitudine de materiale suport pe care se pot realiza materiale promoționale deosebite. Însă, dacă ne oprim la suportul din carton, trebuie să vedem multiplele posibilități de alegere pe care le oferă acest material, pentru că există cartoane și cartoane.

Cartonul colorat în masă este un tip de carton dur, realizat prin presare. El poate fi produs în diferite culori, în nuanțe mate sau lucioase, cu suprafețe plane sau texturate și reprezintă un suport deosebit de elegant pentru cățile de vizită și pentru felicitări sau invitații. Modalitățile de personalizare și finisare ale acestui suport sunt cele obișnuite: print policromie, decupare cu laser, lăcuire selectivă, timbru sec etc.

Cartonul multistrat este un suport mai gros, de tip sandwich, realizat de obicei din trei straturi: cele din exterior din carton alb iar stratul din interior din carton colorat. Este utilizat, de obicei, în producția cărților de vizită, oferindu-le acestora un design inedit și este un suport care, în ciuda grosimii, permite finisări ca imprimarea folio, lăcuirea selectivă sau imprimarea în relief. În cazul când se folosește lăcuirea selectivă, pentru a realiza un contrast mai puternic între suprafața cărții de vizită și stratul lucios de lac, recomandăm alegerea unei plastifieri mate.

Cartonul cu cant colorat este un carton standard alb sau un carton colorat în masă la care vopsim muchiile în nuanțe contrastante, mate sau lucioase. Poate fi utilizat pentru carți de vizită, felicitări, invitații și permite aceleași metode de personalizare și finisare ca și cartonul standard. Prin alegerea acestui suport, materialele de marketing capătă un aspect îngrijit, sofisticat.

Cartoanele speciale sunt cartoane standard, dar cu suprafața texturată față-verso sau numai față, în funcție de metoda în care au fost produse. El reprezintă un suport deosebit pentru cărți de vizită, invitații sau felicitări deoarece scot din obișnuit designul acestor materiale pe carton clasic și, în plus, oferă o senzație interesantă la atingere. Pentru acest suport sunt disponibile diverse texturi , iar metodele de personalizare și finisare sunt variate.

La Agrafa Print, orice suport ai alege, ai o multitudine de metode de finisare și personalizare, astfel încât să obții, la o calitate impecabilă, materiale promoționale creative și eficiente pentru brandul tău.

Gravura în producția publicitară (II)

Una dintre cele mai importante invenții este laserul, iar el nu putea lipsi nici din activitățile de care noi ne ocupăm zi de zi, cele care țin de producție publicitară. Tehnologia decupării și gravării laser este prezentă și la Agrafa Print, fiind esențială în menținerea și depășirea standardelor în ceea ce privește personalizarea și producția diverselor obiecte promoționale.

Marcarea (gravarea) și decuparea laser au devenit extrem de populare odată cu evoluția pieței publicitare românești datorită preciziei și rapidității cu care utilajul execută lucrările dorite.
Dacă în articolul anterior am vorbit în general despre marcarea cu laser, punctând domeniile în care această metodă de personalizare este frecvent utilizată, acum este rândul să vorbim despre ceea ce știm noi să facem cel mai bine, materiale promoționale. Publicitatea este un domeniu cu provocări constante, iar materialele publicitare găsesc permanent căi de diversificare, fie în ceea ce privește producția, fie doar în ceea ce privește personalizarea. Gravura, ca metodă de personalizare pentru diverse materiale, spre deosebire de print, conferă materialului promoțional un aspect pretențios, clasic, atemporal.

Însă, același aparat de gravură, dotat cu tehnologie laser, poate produce de la zero materiale promoționale ca stencil-uri, matrițe de desen, litere volumetrice pentru logo-uri și sigle, trofee, ceasuri de perete, cutii și multe altele. Iar precizia laserului ne permite să realizăm tăieturi interne fine, așa cum este cazul cărților de vizită cu decupaj interior sau al broderiilor în piele.

În trendul personalizărilor: gravura

Marcarea cu laser a devenit una dintre metodele preferate de identificare a produsului, de decorare şi de prelucrare a materialelor. Datorită standardelor de calitate tot mai înainte, noilor reglementări juridice şi din industrie sau intenţiei producătorilor de a adăuga valoare şi siguranţă produselor lor, s-au dezvoltat deja numeroase, şi încă apar, noi domenii de utilizare. În special în tehnologia medicală, în industria de automobile și în telecomunicații există o cerere din ce în ce mai mare pentru soluţii de identificare şi marcare directă a plasticului sau metalelor, soluții fiabile, exacte şi eficiente, care să permită gravarea sigură şi să ofere protecţie împotriva contrafacerilor.

Metalele sunt materiale foarte robuste și durabile. Folosirea unui laser pentru gravarea permanentă a metalelor, de exemplu a oțelului, aluminiului și argintului a devenit un succes datorită durabilității gravării și a faptului că laserul nu deteriorează metalul. Laserele fiber sunt folosite în principal pentru gravarea metalelor, dar funcționează la fel de bine și pentru plastic.

Marcarea sau gravarea metalelor cu laser este o modalitate foarte exactă și curată de prelucrare a metalului. Marcajele, precum numerele de serie, codurile și logo-urile se pot aplica direct pe produsele și componentele din metal, la o rezolutie maximă. Gravarea și marcarea metalelor se face fară contact, ceea ce împiedică deteriorarea suprafaței metalice. Avantajele gravării cu laser: rapiditatea, precizia și protecția materialului fac din aceasta o metodă ideală pentru marcarea pieselor mecanice, a plăcuțelor de identificare, decuparea precisă a pieselor metalice fine, marcarea obiectelor promoționale, a cadourilor, bijuteriilor, stilourilor, trofeelor.

Culorile PANTONE – de ce sunt importante?

pantone-1241020

Probabil că toți am auzit la un moment dat de culorile PANTONE, fie că am citit despre culoarea fiecărui an, fie că am consultat un catalog PANTONE pentru a alege cel mai bine nuanța potrivită campaniei, ambalajului sau brandingului nostru. În 1963, Lawrence Herbert, fondatorul companiei PANTONE, a creat un sistem inovator de identificare, potrivire și comunicare a culorilor pentru a rezolva problemele asociate cu producerea unor potriviri de culoare corecte în comunitatea de arte grafice. Perspectiva sa, că spectrul este văzut și interpretat diferit de fiecare individ, a condus la inovația PANTONE MATCHING SYSTEM®, o carte de culoare, standardizată, în format de evantai. De atunci, Pantone și-a extins conceptul de sistem de potrivire a culorilor la alte industrii care folosesc spectre de culoare, inclusiv tehnologia digitală, textilele, materialele plastice, arhitectura, designul interior și industria vopselurilor. Pantone continuă să dezvolte instrumente de comunicare color pentru o varietate de industrii și să adopte agresiv noile tehnologii digitale pentru a răspunde nevoilor de culoare ale profesioniștilor în domeniul designului și producției.
Ei bine, cei de la PANTONE tocmai asta și-au propus: să fie autoritatea de renume mondial a culorilor, furnizând sisteme de culori și comunicând eficient codurile fiecărei nuanțe într-o varietate de industrii.

Și pentru că publicitatea nu poate funcționa fără coduri de culoare corecte, care să exprime o unitate a campaniilor indiferent de mediile în care aceastea rulează, în ceea ce privește arta grafică, tipărirea, publicarea și designul de ambalaj, seria PANTONE PLUS pentru grafică multimedia – versiunea actuală a sistemului PANTONE MATCHING SYSTEM, despre care am vorbit mai sus, – reprezintă referința internațională definitivă pentru selectarea, specificarea, potrivirea și controlul culorilor de cerneală. În lumea publicitară, putem vorbi despre două medii constante în care culorile au un comportament diferit. Mediul digital, care folosește 3 culori lumină R(ed)G(reen)B(lue), și variațiuni ale acestora, și mediul tipografic ce lucrează cu 4 pigmenți C(yan)M(agenta)Y(ellow) (blac)K și variațiuni ale acestora. PANTONE a identificat demult acest decalaj între culorile lumină și culorile pigment, așa că a început să numească nuanțe să genereze coduri de culoare și să creeze cataloage astfel încat să putem reproduce în print nuanța exactă de pe monitor. Așadar, atunci când pregătim o campanie, este esențial să consultăm catalogul PANTONE și să comunicăm exact codurile culorilor pe care dorim să le utilizăm pentru ca acestea să fie aceleași indiferent de modalitatea de afișare a campaniei.

Practic, PANTONE este convertorul nostru care ne ajută să identificăm nuanțele culorilor și să le transformăm din culori lumină, cele pe care le vedem pe monitor, în culori cerneală, cele pe care ajungem să le tipărim. Tipărirea în culori PANTONE ne scutește de emoțiile pe care le avem când nu suntem siguri dacă logo-ul va ieși așa cum trebuie, dacă toate printurile vor ieși la fel (în cazul unui tiraj extrem de mare) sau dacă nimerim și în varianta tipărită nuanța pe care văzut-o pe monitor.

Sursa foto: www.freepik.com.

Hârtia: fragilitate și putere

airplane paper

Când a apărut radioul se zvonea despre moartea presei scrise și, implicit, a hârtiei. Acum, odată cu apariția internetului și chiar a progresului către IOT (internet of things), încă vedem cât de puternică este, de fapt, hârtia.

De peste 2000 de ani, mai exact din anul 105 îHr. când a fost inventată de chinezi, hârtia și variațiunile ei anterioare (pergament, papirus) au fost cele mai utilizate medii de transmitere și de păstrare a multor informații și principii după care ne ghidăm viața chiar și astăzi. Cu timpul, din motive economice și ecologice, procesul de producție al hârtiei a cunoscut îmbunătățiri semnificative, aceasta putând fi reciclată de nenumărate ori sau produsă din resturi de hărtie sau materiale textile. An de an se reciclează din ce în ce mai multă hârtie pentru că, surprinzător, odată cu apariția lumii digitale, utlizarea celui mai vechi mediu de transmitere și stocare a informațiilor nu a scăzut, ci a crescut. De-a lungul timpului, datorită tehnologiei avansate de care omenirea a început să dispună, s-au dezvoltat diverse tipuri de hârtie ce sunt utilizate în confecționarea materialelor de birotică și papetărie, a materialelor publicitare și a obiectelor de uz casnic.

Zilnic folosim mai multă hârtie decât ne imaginăm, aceasta a devenit un lucru atât de comun al existenței noastre, iar singurul atribut care ne-ar putea veni în minte atunci când ne referim la acest material este fragilitatea. Dar, deși aparent fragilă, hârtia poate fi atât de dură cât să taie bucăți de lemn, plastic sau carton.

Mai multe curiozități despre hârtie:
• după ce a fost inventată de chinezi, hârtia a fost ținută secret pentru a nu fi folosită și de alte popoare antice;
• o foaie de hârtie, indiferent de dimensiunea ei, nu poate fi pliată decât de 7 ori;
• există și o artă a plierii hârtiei, numită origami, care a fost inițiată în Japonia în secolul 17, urmând să devină populară în întreaga lume în jurul anului 1900.

Sursa foto: www.freepik.com