Cum alegi obiectele promoționale în campanii?

De multe ori suntem tentați să reinventăm roata. Sau, dacă nu roata, atunci măcar chibritul. Iar în elanul creativ din industria de producție publicitară, tentația de a ieși în piață cu obiecte inedite este foarte mare. Asta nu înseamnă totuși că piața și clienții răspund pozitiv la noutăți, cum ne-am aștepta. Oamenii s-au obișnuit cu anumite obiecte, în general obiecte simple, astfel încât doar o categorie restransă de clienți reacționează plasând o comandă pentru ceva nemaivăzut.

Experiența noastră ne arată că toată lumea este încântată de obiectele promoționalele ieșite din comun, însa, studiul efectuat anul trecut ne indică faptul că în topul preferințelor se află cărțile de vizită, pixurile, brichetele, cănile, usb-urile și agendele personalizate, care ajung să fie comandate în cele mai mari cantități. În definitiv, nici nu prea contează care sunt cele mai vândute obiecte promoționale de către noi. Ceea ce contează cu adevărat este felul în care noi, împreună cu clienții noștri, reușim să creștem awareness-ul unui brand, să „vindem” cât mai bine brandurile respective. Pentru aceasta, trebuie urmate câteva reguli foarte simple care, de fapt, țin de etica afacerii.

Astfel, dacă ești implicat în industria auto, fie că ești dealer auto, importator sau distribuitor de piese și subansambluri sau orice altceva, trebuie să-ți creezi o campanie cu promoționale conexe domeniului tău de business, nu cu șorțuri de bucătărie. Oricât ar fi acestea de frumoase, ele vor fi purtate de gospodine în bucătărie atunci când gândurile le sunt orientate către gust, condimente și ingrediente. Ar fi o greșală să îți închipui cum o gospodină, în timp ce gătește, va comanda un set de amortizoare. Nici vorbă! Probabil, se va gândi să comande un alt tip de ulei, dar nu de mașină. Însă, dacă distribui condimente, ești în industria de panificație sau ai legătură cu zona de food, atunci, da!, șorțul de bucătărie, mănușa de protecție termică, o spatulă din lemn personalizată, sunt obiectele potrivite pentru campania ta. Ele își vor atinge ținta.

Noi, cei din echipa Agrafa Print, cunoscându-ne clienții, oferim gratis consultanță în funcție de categoria de business, de publicul țintă și de bugetul alocat campaniei respective. Căutam cele mai potrivite obiecte promoționale pentru campaniile fiecăruia dintre ei, facem propuneri, oferind câteva mostre astfel încât rezultatul final să fie o campanie reușită și un client mulțumit. De fapt, aceasta este pe scurt filozofia: înaintea celui „mai vândut” primează „cel mai potrivit” obiect promoțional. Aceasta este recomandarea noastră.

Bineînțeles, cele mai comandate produse la Agrafa Print rămân, în continuare, cărțile de vizită care se regăsesc în portofoliul nostru într-o varietate mare, atât din punctul de vedere al materialelor utilizate, cât și din punctul de vedere al posibilităților de personalizare și finisare. Însă, dintre cele peste 4400 de obiecte promoționale și materiale de marketing din site-ul www.agrafa.ro este greu de crezut că nu-l vei găsi pe cel mai potrivit pentru afacerea ta și pentru campania la care te-ai gândit.

Viorel Cioboată

Care sunt promoționalele potrivite campaniei tale?

Noi spunem că, atunci când vrei să îți faci materialele promoționale pentru firmă, trebuie să vii la un specialist. O să râdeți… („specialist” – sună exagerat?!) și, probabil, o să vă întrebați de ce. Pentru că e ca și cum ați spune „mă duc la doctor”. Nu, nu mergeți la doctor. Dar, ca în orice domeniu, sunt elemente specifice, pe care nu le cunoașteți dacă aveți o altă pregătire profesională. Așadar, e bine să consultați un specialist cu privire la ce produse trebuie să achiziționati și care este procedeul de personalizare care se pretează cel mai bine pe acestea.

Să luăm un caz concret. De câte ori n-ai primit un pix de plastic sau din metal și nu mai știi de unde l-ai primit pentru că imprimeul s-a șters imediat? Noi vrem ca printul de pe pixurile de metal, pe care le comanzi pentru o campanie, să nu se șteargă nici după mai multe utilizări, așa că vă vom recomanda cerneală specială pentru metal, chiar dacă aceasta are un cost mai mare.

Dacă te gândești la o campanie axată pe tricouri promoționale, îți vom recomanda personalizarea prin serigrafie. Dacă fiecare tricou are o altă grafică, vom recomanda transfer termic sau print UV direct pe tricou. Este necesar să ne oferi cât mai multe detalii cu privire la modul în care vrei să personalizezi și să utilizezi obiectele promoționale în campanii căci, pentru noi, este esențial ca mesajul tău să fie cât mai vizibil și să dureze cât mai mult.

Există o varietate de metode și materiale specifice industriei: tampografie, serigrafie, transfer termic, transfer serigrafic, print UV pe textile, print UV pe materiale solide, filme, site, cerneală bicomponentă, cerneală specială pentru produse din silicon etc. Împreună vom alege cea mai bună soluție pentru materialele tale promoționale.

Important, în relația client – furnizor, este ca rapotul calitate – preț să fie unul onest. Credem că o colaborare bună și lungă cu clienții se bazează foarte mult pe implicarea noastră, pe sfaturile pe care vi le oferim, pe sprijinul pe care vi-l acordăm și pe încrederea pe care o primim înapoi, când produsul finit aduce un zâmbet de satisfacție.

Cristina Aly
Corporate Account Manager

Ce trebuie să verifici înainte de a trimite o comandă cu un fișier grafic realizat de tine

Orice grafician, care este informat cu privire la destinația designului cerut, va urmări încă de la începutul lucrării dacă fișierele cu grafica de personalizat respectă câteva condiții tehnice elementare. Doar așa printurile vor ieși la calitatea dorită și, bineînteles, mult mai rapid.

Înainte de toate, fișierul va trebui lucrat la dimensiunea reală, la scara 1 : 1, iar caracteristicile de mai jos vor ține seama de specificul produsului de tipărit sau de personalizat.

Bleed-ul – marginea care se elimină la tăiere, lăsată în exteriorul formatului finit – este obligatorie pentru produsele tipărite mici, pe care le privim de la o distanță de sub 1 m (cărți de vizită, flyere, pliante, mape de prezentare, plicuri etc.), și va fi de cel puțin 3 mm. La produsele tipărite mari, pe care le privim de la o distanță mai mare (roll-up-uri, postere, bannere etc.), bleedul poate lipsi.

Limita de siguranță – conturul imaginar, lăsat în interiorul formatului finit, în care trebuie să se încadreze textele și elementele importante de grafică, va fi de cel puțin 4 mm la produsele mici și de cel puțin 20 mm la produsele tipărite mari.

Rezoluția imaginilor trebuie adaptată în funcție produs. Astfel, pentru produse tipărite mici, rezoluția va fi de 300 dpi. Pentru produsele tipărite mari rezoluția imaginilor poate fi de 150 dpi.

Culorile folosite în document vor fi CMYK, atât pentru elementele vectoriale, cât și pentru imaginile bitmap. Altfel, culorile vor fi convertite automat în acest format și vor apărea diferențe față de culorile originale.

Pentru fișierele trimise la tipar recomandăm utilizarea formatului PDF, la care, pe lângă cele descrise mai sus, se va ține cont ca fonturile să fie incluse în document (embed), iar fișierul să nu conțină elemente ce nu pot fi transpuse la tipar (video, sunet, elemente interactive etc.).

Pentru majoritatea produselor de tipar digital am realizat template-uri (șabloane) în programele uzuale de grafică, pe care le poți descărca gratuit de pe site-ul Agrafa Print și pe care le poți folosi în crearea graficii tale.

O exemplificare a celor de mai sus găsești, de asemenea, pe site, sub forma unui scurt Ghid pentru pregătirea de tipar.


Gabriel Iancu
DTP Specialist

Cum alegem cea mai eficientă metodă de personalizare pentru produsul promoțional, ținând cont de raportul calitate – preț

Întodeauna cea mai potrivită metodă de personalizare se alege în funcție de produs, de cerințele tehnice și de cantitatea de produse de care ai nevoie, evident, pentru a obține cel mai bun raport calitate-preț.

Furnizorii au tendința să recomande soluțiile tehnice pe care ei le au disponibile in house, ca fiind cele mai potrivite pentru lucrarea ta, însa, cel mai bine este să te informezi înainte de a lansa o comandă. Să afli prin ce metodă sau tehnologie poți realiza și personaliza produsul dorit, la cantitatea dorită, după care să selectezi furnizorul cel mai bun pe segmentul respectiv.

Diferențele de preț între doi sau mai mulți furnizori, vin nu numai din adaosul comercial practicat de fiecare companie, ci din diferențele de costuri pe care le are fiecare producător pentru a realiza comanda ta.

Să luăm un exemplu simplu: ai de realizat o comandă de 20 de tricouri imprimate bicolor numai pe o față. Dacă vei merge către un funizor care face serigrafie, este posibil să nu refuze cererea ta, chiar dacă cea mai potrivită metodă pentru a realiza o comandă mică de tricouri imprimate este printul digital (DTG – Direct To Garment) sau transferul termic. În acest caz, costul comenzii va fi, cu siguranță, mai mare. Serigrafia are costuri fixe de realizare a matrițelor (filmelor și sitelor serigrafice), cost care nu se amortizează la o comandă de doar 20 de bucăți.

Agrafa Print a investit și investește în continuare, pentru a dispune de toate tehnologiile de imprimare și pentru ca tu să poți alege cea mai eficientă metodă de personalizare ținând cont de raportul calitate-preț.

Mihai Baciu
CEO, Agrafa Print

Agrafix, roboțelul care te ajută în orice situație

Tehnologia avansează rapid și noi odată cu ea. Așa l-am creat pe Agrafix, mascota noastră, ce îți va fi alături în acțiunile pe care le efectuezi în site-ul Agrafa Print. El va fi prezent în diferite ipostaze, intuitive, ce vor transmite ușor tipul de interacțiune dintre tine și compania noastră.

Și ca să îți ușurăm și mai mult treaba, l-am înzestrat cu inteligență artificială pe Agrafix, noul nostru online assitant, un roboțel interactiv, simpatic și foarte inteligent, care îți va fi alături în absolut orice interacțiune cu brandul Agrafa Print. Agrafix, te va îndruma în efectuarea comenzilor de pe site-ul nostru, îți va comunica dacă există erori sau câmpuri necompletate, îți va confirma comenzile sau îți va sugera produse similare celor căutate de tine în site, exact ca și cum noi, cei din echipa Agrafa, am fi permanent alături de tine când te afli pe site-ul nostru.

Agrafix va fi prezent în site-ul www.agrafa.ro, în reclame, în newslettere, în general, în locurile în care clienții vor interacționa cu compania noastră, asistându-i în acțiunile lor din site sau pentru ca ei să beneficieze de cea mai bună interacțiune cu Agrafa Print.

Ne mărim echipa – angajăm Grafician/Senior DTP

Vrei să faci parte dintr-o echipă de oameni pasionați, motivați de performanțe și prietenoși? Ești persoana potrivită pentru jobul de mai jos? Atunci locul tău e alături de noi!

 

Grafician/Senior DTP


Candidatul ideal

Trebuie să ştii foarte bine Corel, Adobe (Photoshop, Illustrator, Indesign) şi să vrei să mai înveţi. Dacă ai experienţă în producţie publicitară ai un avantaj. Trebuie să fii bun organizator, să ai capacitatea de a lucra sub presiune, cu termene limită, să ai iniţiativă şi abilităţi de a lucra în echipă.

Descrierea jobului

– Pregătirea fişierelor în formatul necesar, respectand cerinţele tehnice în funcţie de produs sau echipamentul pe care urmează să fie tipărite.
– Realizarea de machete grafice pentru diverse produse (cărţi de vizită, pliante, mape, obiecte promoționale etc.)
– Verificarea fişierelor primite de la clienţi (conţinut şi imagini) -> pregătirea pentru tipar.
– Asigurarea suportului tehnic pentru departamentul de Client Service în etapa de pregătire a ofertei, prin oferirea informațiilor legate de conținutul fișierelor primite de la clienţi.
– Interacţionează în permanenţă cu celelalte părţi implicate, departamentele Client Service şi Tipar/Finisare.

Salariu fix şi alte beneficii (servicii medicale, prime).

Dacă ești interesat, trimite-ne un CV la jobs@agrafa.ro.

 

Ne mărim echipa – angajăm Account Manager

Vrei să faci parte dintr-o echipă de oameni pasionați, motivați de performanțe și prietenoși? Ești persoana potrivită pentru jobul de mai jos? Atunci locul tău e alături de noi!

 

Account Manager


Candidatul ideal

– Experiență minim 2 ani în domeniul producției publicitare (tipografie, agenție de publicitate, producător materiale promoționale).
– Experiență și aptitudini în vânzări.
– Limba engleză.
– Cunoștinte bune de operare în Microsoft Office (Word, Excel).
– Prezență și aspect fizic plăcut.
– Abilități de comunicare și organizare, orientat spre rezolvarea problemelor.
– Meticulos, atent la detalii.
– Capacitate de analiză.
– Capacitate de a lucra sub presiune, cu termene limită.
– Inițiativă, dinamism.
– Abilități de a lucra în echipă.

Descrierea jobului

– Identifică și contactează potențiali clienți noi.
– Asigură interfața cu clienții actuali ai companiei, interacționează cu aceștia pe toată durata unei solicitări/comenzi.
– Preia cererile de la clienți și clarifică cerințele acestora.
– Transmite, la cerere, prețuri clienților potențiali – în baza unei liste existente (prețuri standard) și după consultarea cu Managing Director (prețuri non-standard).
– Transmite comanda fermă către ceilalți membri ai echipei (DTP, Producție).
– Se asigură că va obține în timp util de la client fișierele și materialele necesare producției.
– Organizează și coordonează activitatea – interacționează în permanență atât cu DTP-iștii, cât și cu personalul din producție, pentru a se asigura de respectarea termenelor comunicate clientului.
– Prioritizează comenzile în funcție de comanda și elementele acesteia (cantitate, termen de livrare etc.).
– Comunica cu clientul pe durata de execuție a produsului(lor).
– Pregătește livrarea produsului final (documentele însoțitoare).
– Introduce datele comenzilor în programul de gestiune a comenziilor.
– Urmărește încasarea facturilor.

Salariu fix + comision în funcție de performanță.
Telefon mobil cu abonament.

Dacă ești interesat, trimite-ne un CV la jobs@agrafa.ro.

Cum alegem suportul materialelor promoționale din carton

Deși cel mai vechi și cel mai utilizat suport pentru cărți de vizită, invitații și felicitări este cartonul clasic, alb, pe care se imprimă imaginea dorită, există o multitudine de materiale suport pe care se pot realiza materiale promoționale deosebite. Însă, dacă ne oprim la suportul din carton, trebuie să vedem multiplele posibilități de alegere pe care le oferă acest material, pentru că există cartoane și cartoane.

Cartonul colorat în masă este un tip de carton dur, realizat prin presare. El poate fi produs în diferite culori, în nuanțe mate sau lucioase, cu suprafețe plane sau texturate și reprezintă un suport deosebit de elegant pentru cățile de vizită și pentru felicitări sau invitații. Modalitățile de personalizare și finisare ale acestui suport sunt cele obișnuite: print policromie, decupare cu laser, lăcuire selectivă, timbru sec etc.

Cartonul multistrat este un suport mai gros, de tip sandwich, realizat de obicei din trei straturi: cele din exterior din carton alb iar stratul din interior din carton colorat. Este utilizat, de obicei, în producția cărților de vizită, oferindu-le acestora un design inedit și este un suport care, în ciuda grosimii, permite finisări ca imprimarea folio, lăcuirea selectivă sau imprimarea în relief. În cazul când se folosește lăcuirea selectivă, pentru a realiza un contrast mai puternic între suprafața cărții de vizită și stratul lucios de lac, recomandăm alegerea unei plastifieri mate.

Cartonul cu cant colorat este un carton standard alb sau un carton colorat în masă la care vopsim muchiile în nuanțe contrastante, mate sau lucioase. Poate fi utilizat pentru carți de vizită, felicitări, invitații și permite aceleași metode de personalizare și finisare ca și cartonul standard. Prin alegerea acestui suport, materialele de marketing capătă un aspect îngrijit, sofisticat.

Cartoanele speciale sunt cartoane standard, dar cu suprafața texturată față-verso sau numai față, în funcție de metoda în care au fost produse. El reprezintă un suport deosebit pentru cărți de vizită, invitații sau felicitări deoarece scot din obișnuit designul acestor materiale pe carton clasic și, în plus, oferă o senzație interesantă la atingere. Pentru acest suport sunt disponibile diverse texturi , iar metodele de personalizare și finisare sunt variate.

La Agrafa Print, orice suport ai alege, ai o multitudine de metode de finisare și personalizare, astfel încât să obții, la o calitate impecabilă, materiale promoționale creative și eficiente pentru brandul tău.

Gravura în producția publicitară (II)

Una dintre cele mai importante invenții este laserul, iar el nu putea lipsi nici din activitățile de care noi ne ocupăm zi de zi, cele care țin de producție publicitară. Tehnologia decupării și gravării laser este prezentă și la Agrafa Print, fiind esențială în menținerea și depășirea standardelor în ceea ce privește personalizarea și producția diverselor obiecte promoționale.

Marcarea (gravarea) și decuparea laser au devenit extrem de populare odată cu evoluția pieței publicitare românești datorită preciziei și rapidității cu care utilajul execută lucrările dorite.
Dacă în articolul anterior am vorbit în general despre marcarea cu laser, punctând domeniile în care această metodă de personalizare este frecvent utilizată, acum este rândul să vorbim despre ceea ce știm noi să facem cel mai bine, materiale promoționale. Publicitatea este un domeniu cu provocări constante, iar materialele publicitare găsesc permanent căi de diversificare, fie în ceea ce privește producția, fie doar în ceea ce privește personalizarea. Gravura, ca metodă de personalizare pentru diverse materiale, spre deosebire de print, conferă materialului promoțional un aspect pretențios, clasic, atemporal.

Însă, același aparat de gravură, dotat cu tehnologie laser, poate produce de la zero materiale promoționale ca stencil-uri, matrițe de desen, litere volumetrice pentru logo-uri și sigle, trofee, ceasuri de perete, cutii și multe altele. Iar precizia laserului ne permite să realizăm tăieturi interne fine, așa cum este cazul cărților de vizită cu decupaj interior sau al broderiilor în piele.