Cum promovăm eficient un eveniment

Evenimentele reprezintă o strategie esențială de marketing atunci când vorbim de mediul de business. Ele pot fi organizate intern, de către branduri sau companii sau extern, evenimente locale sau naționale la care participă diferite companii din anumite domenii. Și pentru că cel mai important lucru la care trebuie să ne gândim atunci când intenționăm să organizăm un eveniment este cum atagem oamenii din industrie și companiile la evenimentul respectiv. Bineînțeles, este necesar un mix de marketing pentru a ajunge la publicul țintă. Mediul digital oferă nenumărate oportunități de promovare, de la newslettere către abonați la SEO, paid ads și promovare în social media.

Însă, pentru mixul de marketing să fie complet, nu trebuie să uităm și de materialele printate, esențiale în organizarea și promovarea oricărui eveniment. De ce? Pentru că, deși trăim într-o lume digitalizată, un eveniment nu poate avea activare doar in online. El implică interacțiuni face to face între participanți. Atunci când ne gândim la materialele printate de care avem nevoie în cadrul unui eveniment (târg, competiție, conferințe, prezentări) ele pot fi grupate în trei categorii: expunere, materiale de marketing și promoționale giveaway.

În categoria expunere intră toate materialele tipărite implicate în transmiterea de informații către public. Ele pot fi billboarduri stradale care anunță evenimentul, bannere expuse în locația în care acesta se desfășoară, esențiale în ghidarea participanților și a invitaților, mese de sampling (dacă este cazul), tapet decorativ pentru standuri, roll-ups și alte sisteme de expunere pentru prezentări sau conferințe.

Materialele de marketing tipărite sunt extrem de importante în cadrul evenimentelor. Fiecare om implicat în organizare are nevoie de un ecuson și de un lanyard. Dacă în cadrul evenimentului există și prezentări sau conferințe, speakerii au nevoie mape de prezentare. Accesul invitaților: probabil că acesta se face pe bază de invitații sau bilete. Invitațiile trebuie personalizate pentru fiecare destinatar (companie sau oameni din industrie). În ceea ce privește biletele de acces, poți opta pentru un format clasic, sub forma unui tichet, sau pentru un format modern, de tip brățară. Încearcă să alegi varianta potrivită gândindu-te la specificul evenimentului.

Nu uita de cadourile de participare! Ele reprezintă acele promoționale giveaway cu care fiecare participant rămâne după eveniment. Ele sunt o cale pentru a-i face să revină la eventuale evenimente viitoare pe care intenționezi să le organizezi. Important este să le personalizezi cu logo-ul companiei organizatoare sau chiar cu logo-ul evenimentului, dacă acesta este unul organizat individual pentru ca invitații să-și amintească de el ori de câte ori utilizează obiectul respectiv.

Claudia Stan
Marketing Advisor

Cum fidelizezi angajații dintr-o companie?

Echipa pe care o formezi este o resursă extrem de importantă într-o companie. Oamenii companiei merită un mediu de lucru armonios, apreciere, să simtă că fac parte dintr-un colectiv, că pot lega prietenii la locul de muncă și că acesta le oferă sprijin. Recent întoarsă din experiența teambuildingului, am reflectat la modul în care o companie reușește să le ofere angajaților sentimentul de stabilitate, de siguranță profesională și, de ce nu, emoțională. Momentele investite în proprii angajați creează o conexiune puternică în companie.

Cum îți poți arăta aprecierea? Păi, sunt o multitudine de posibilități în funcție de bugetul pe care îl aloci acestor tipuri de acțiuni. Poți, pur și simplu, să le oferi din când în când cadouri personalizate, mai ales că le cunoști preferințele și stilul și ai o oarecare idee despre ce și-ar dori sau despre ce i-ar plăcea fiecăruia dintre ei. Când te gândești să organizezi campanii interne de fidelizare a angajaților, poți alege ceva de tipul „angajatul lunii” în funcție de performanțele obținute. Așa poți oferi un cadou mai consistent. Mizând pe ideea de cadouri diverse, dezavantajul este că nu poți comanda și personaliza mai multe obiecte de același fel pentru angajați, dat fiind faptul că fiecare angajat are alte gusturi. Pe de altă parte, poți organiza momente dedicate special pentru ei, teambuildinguri, petreceri aniversare ale angajaților sau ale companiei, petreceri de sărbători sau, pur si simplu, petreceri de relaxare la un anumit interval de timp. În cadrul acestor evenimente interne poți iniția concursuri cu premii personalizate pe care angajații să le utilizeze cu mândrie la locul de muncă. În teambuildinguri nu omite detaliile care vă marchează drept o echipă: tricouri personalizate, șepci, ornamente și decorațiuni.

Nu uita nici de fidelizarea zilnică, mai ales dacă lucrezi într-un mediu corporate sau creativ. În cadrul companiilor de tip corporate este necesar ca toți angajașii să aibă ecusoane identice, în perfectă stare, lanyarduri identice, permanent curate. Nu poți oferi un ecuson sau o cartelă de acces prinse cu un lanyrad de la un fost angajat. În mediile de lucru creative, încearcă să le realizezi tuturor angajaților cărți de vizită creative, să le personalizezi constant obiectele pe care le folosesc la birou: căni, notes, pixuri și, bineînțeles, să le comanzi mereu obiecte neobișnuite pentru birou pentru a menține buna dispoziție și creativitatea la cote maxime. Orice detaliu contează!

Posibilitățile prin care îți poți arăta aprecierea sunt infinite, depinde de bugetul alocat acestor acțiuni, de echipa pe care ai format-o și de specificul companiei. Încearcă, pe cât posibil, să păstrezi în cadourile de fidelizare câte ceva din domeniul de activitate al companiei și exprimă-ți verbal mulțumirea și aprecierea pentru echipa ta. Un obiect nu înlocuiește niciodată cuvintele.

Laura Stochiță
Account Manager

În anumite arii de business, uniforma este esențială pentru definirea brandului

Uniforma este un criteriu esențial de identificare a unei organizații sau a unei afaceri din anumite domenii prin simplul fapt că atunci când sunt purtate de către angajați au un rol foarte important în stabilirea ideii de apartenență și a unei unități. Dintre domeniile de stat, cele mai cunoscute uniforme sunt ale polițiștilor, pompierilor și jandarmilor și echipamentul medical. Când vorbim despre afacerile private, uniforma este obligatorie pentru angajații companiilor aeriene, devenind aproape un fashion statement în completarea brandingului. Este bine cunoscută lupta între companiile aeriene în ceea ce privește uniforma echipajului de bord și serviciile oferite în timpul unui zbor, mai ales atunci când vorbim de companii premium precum Emirates Airlines și Quatar. În domeniul HoReCa, uniformele asigură igiena, un factor important pentru industria alimentară și turistică. În hoteluri, restaurante, cafenele și orice alt tip de local unde clienții se pot caza, pot servi o masă și pot savura o băutură, curățenia trebuie să se ridice la cele mai înalte standarde. Uniformele sunt și un bun indicator al funcției unei persoane. Purtând ținuta corespunzătoare, angajații pot fi mai ușor de recunoscut de către clienți și mai ușor de abordat de către aceștia, atunci când au nevoie de ajutor. Dacă ai nevoie de îndrumare spre o anumită cameră sau de cineva care să îți transporte bagajul, cum ai ști cui te adresezi dacă angajații nu ar purta uniforme?

Pe de altă parte, uniforma este un detaliu care conferă unitate și asigură sentimentul de apartenență pentru angajați. Atmosfera resimțită la o ieșire cu prietenii sau în timpul unui sejur sunt decisive în momentul în care ne hotărâm dacă vom reveni sau nu în acel loc. Orice detaliu este important, mai ales ținuta și comportamentul angajaților față de clienți. Purtând uniforme, toți angajații sunt puși pe poziție de egalitate, ceea ce este foarte important pentru bunăstarea lor psihică. În ceea ce privește aspectul social, uniformele induc sentimenul de apartenență într-un colectiv.

Uniforma ajută la păstrarea unui aspect unitar. O diversitate prea mare de culori sau o ținută neadecvată ar fi foarte deranjante pentru majoritatea consumatorilor de servicii HoReCa. Uniforma denotă profesionalism și seriozitate, factori esențiali pentru stabilirea încrederii pe care clienții o acordă unui brand sau unui afaceri. De asemenea, ele sunt o modalitate convenabilă de promovare, atunci când sunt personalizate cu logo-ul firmei.

Ce aspecte trebuie să urmărești atuncă când alegi uniforma? Materialul și culoarea trebuie să fie esențiale. Când vorbim despre culorile alese pentru uniforme, acestea trebuie să denote o unitate a culorilor logo-ului, dacă acesta există. Când alegi materialul, ia în calcul temperatura mediului de lucru. Dacă angajații își desfășoară activitatea în medii prea calde, se recomandă uniformele din bumbac, iar dacă mediul este rece, poliesterul și naylonul sunt două opțiuni foarte bune. După ce ai ales materialul și culoarea, gândește-te dacă uniforma se curață ușor, având în vedere programul angajaților. Apoi trebuie să te decizi cum le vei personaliza. Vei folosi inscripții sau broderii și unde vor fi poziționate acestea? Broderiile arată mai bine atunci când sunt folosite pentru logo-uri mici, așezate undeva într-o parte superioară a bluzei, cămășii sau tricoului. Pe când un logo sau un mesaj mai mare arată mai bine imprimat digital sau prin termotransfer.

Însă, în final, angajații sunt cei care vor purta uniformele, așa că este bine să îi consulți pentru că ei sunt cei care trebuie să se simtă confortabil. Când creezi o uniformă de lucru, combină aspectul practic, cu cel creativ, și cumpară mai multe decât este necesar, pentru că este bine să ai mereu câteva de rezervă în cazul în care primești noi angajați sau se deteriorează. Nu uita să le comanzi în măsurile potrivite fiecărui angajat.

Cristina Aly
Corporate Account Manager

Ce impact are printul promoțional în domeniul HORECA

HORECA este, probabil, domeniul de business cu cel mai mare potențial creativ care se poate reflecta în industria printului promoțional. Cu puțin simț artistic și un concept bine pus la punct, orice deținător al unei afaceri din acest domeniu (cafenea, cofetărie, restaurant, firmă de catering, country club, hotel sau pensiune, bar, pub) poate pune la punct o comunicare excelentă prin intermediul instrumentelor de marketing și al obiectelor promoționale personalizate.

În România, în ultimii ani, această piață a început să crească rapid odată datorită dezvoltării economice, care a generat din ce în ce mai multă cerere, dar și din cauza competiției, făcând loc și multor afaceri de nișă. Însă, indiferent de conceptul de afaceri, observăm că HORECA a început să împrumute din afară o serie de detalii fine de comunicare cu clientul. Nu de puține ori rămânem plăcut impresionați când un hotel își marchează brandul prin toate elementele oferite odată cu cazarea sau când mâncarea comandată ajunge bine aranjată în cutii special create pentru preparatele din meniu și nu în caserole de unică folosință cumpărate în cantități industriale din hipermarketuri.

Dintre conceptele de business care au început să fie mai deschise în a investi în astfel de instrumente de marketing, exceptând lanțurile de fast food și francizele, cele mai multe sunt conceptele străine adaptate autentic, cum este cazul fru fru, care produce, comercializează și livrează mâncăruri și bături. Aceste concepte au nevoie și de etichete pentru produse, și de pliante și de pungi personalizate, și de meniuri, și de servețele și de uniforme pentru angajați, totul este gândit până în cele mai mici detalii pe principiul unei francize. Apoi sunt firmele de catering și cofetăriile care au început să ofere alimentele în cutii personalizate, create special pentru meniul lor. Restaurantele personalizează, de obicei, uniformele angajaților și unele dintre componentele veselei sau tacâmurile. Cele mai puține cereri vin din sfera hotelurilor și pensiunilor românești care investesc mai puțin în aceste detalii fine de comunicare și mai mult în ospitalitate.

Deși este loc de mult mai multă creativitate și efervescență în promovarea afacerilor de servicii și industrie alimentară, un lucru este totuși îmbucurător, aceasta se află în plin proces de dezvoltare și promite încercări neobișnuite de comunicare. Este nevoie doar de puțin avânt și curaj de a miza financiar și pe o astfel de comunicare. Într-o lume orientată din ce în ce mai mult spre mediul digital, HORECA rămâne domeniul cu un potențial imens în interacțiunea directă a brandului cu consumatorul, beneficiarul produselor și serviciilor.

 

De ce avem nevoie de comunicare corporate

 

Comunicarea corporate presupune dezvoltarea, cultivarea și menținerea unei identități corporate în cadrul unei companii, sau a unei imagini de brand în cazul unui produs. O comunicare corporate solidă oferă inițiative pentru a întări imaginea companiei, pentru a menține o reputație pozitivă de durată și pentru a comunica audienței externe (clienților, consumatorilor) sau celei interne (angajaților, partenerilor).

Construirea unei identități organizaționale, sau a unei identități corporate presupune, odată cu procesul de branding, insuflarea viziunii și misiunii companiei unor entități cu care aceasta intră în contact. Identitatea corporate se referă la unicitatea unei organizații, în strânsă legătură cu imaginea și reputația companiei, atât pe plan intern, cât și pe plan extern. În construirea unei identități organizaționale se mizează pe acele caracteristici ale companiei pe care angajații, clienții, partenerii și investitorii le consideră esențiale și distictive. Acestea sunt direcțiile de comunicare fundamentale care integrează angajații în companie.

Comunicarea corporate înglobează metodele și procedeele necesare pentru promovarea calităților companiei, poziționarea acesteia și locul ei pe piață. Ea presupune planificarea unei serii de activități de comunicare externă (publicitate orientată pe consumator) și internă (relații de business între angajați, parteneri, investitori) care au ca scop proiectarea unui mesaj unitar și a unei atitudini comune.

Așadar, comunicarea corporate presupune un mix complet de marketing care reușește să construiască un micro-univers capitalist, cu valori și viziuni, în care angajații, consumatorii, partenerii și investitorii devin „cetățeni”, aderând la valorile și la viziunea acestuia. Acest mix de marketing se realizează extern prin metode clasice de promovare PR, ATL, BTL și intern prin diferite instrumente corporate care redau imaginea companiei în interiorul acesteia: coli cu antent, plicuri, formulare tipizate, bloc notes, personalizate cu însemnele distinctive ale companiei (logo, siglă, slogan); ecusoane, legitimații și insigne, pentru a reda ideea de individ care aderă la valorile companiei; uniforme personalizate în unele cazuri (restaurante, hoteluri); felicitări, invitații, cărți poștale trimise în numele companiei; CD-uri/DVD-uri și stick-uri personalizate, utilizate în cadrul ședințelor, conferințelor și prezentărilor.

Comunicarea corporate este recunoscută ca fiind cea mai bună metodă posibilă de a construi o identitate corporate de lungă durată. Această practică a ajutat firmele mici, corporațiile și chiar companiile start-up să dezvolte și să mențină o identitate de corporate branding unică, ajutându-le uneori să limiteze pierderile în cazul căderilor de piață, a scenariilor de criză sau a declarațiilor controversate ale oamenilor din conducere. Un astfel de exemplu este AIG, grupul de companii de asigurări din Statele Unite despre care se spune că a dat startul crizei financiare din 2008. După nenumărate pierderi și acuzații, în anul 2012 gigantul economic a trecut toate companiile de asigurări pe care le deține printr-un proces de rebranding, asociindu-le numele AIG. Astfel, AIG a dovedit că are o comunicare corporate puternică, vrând să transmită seriozitate și asumându-și responsabilitatea pentru toate prejudiciile financiare cauzate anterior.

Laura Stochiță
Account Manager

Când și cum utilizăm producția publicitară

Industria de producție publicitară oferă posibilitatea companiilor și agențiilor de publicitate unui altfel de vehicul de comunicare pentru a ajunge la target. Producția publicitară nu se reduce doar la afișe, flyere și bannere, iar materialele promoționale sunt mai mult decât pixuri, șepci, tricouri și brichete personalizate. Producția publicitară oferă posibilitatea creativilor din industria marcom să-și materializeze ideile neconvenționale prin diferite materiale și mijloace convenționale folosite în promovare, dar și prin noi idei încă neexploatate de a rămâne în mintea consumatorului. Industria publicitară, mai exact, companiile de producție publicitară sunt cele care dețin tehnologia necesară pentru a pune în practică aceste idei.

Aproape toate materialele și obiectele care construiesc fizic o companie sau un brand sunt realizate în companii de producție publicitară. Spunem aproape toate, exceptându-le pe cele care sunt realizate de la zero de către artiști. În unele situații, chiar și pentru lucrările publicitare ale artiștilor sunt necesare unele materiale realizate tot de către noi, cum este cazul panourilor.

De la ambalajul sau eticheta ce însoțește produsul, până la standuri promoționale, litere volumetrice și billboarduri, totul este realizat în industria producției publicitare. Practic, orice material cu care intri în contact și care reprezintă un brand stă în sfera noastră de activitate. FMCG și retail-ul sunt două dintre cele mai angrenate categorii de business în producția publicitară deoarece ele realizează frecvent campanii la raft sau în magazin prin care să atragă vânzările. Pentru aceste campanii sunt necesare materiale promoționale de POSM (point of sale materials): suporturi plexiglas pentru broșuri, sisteme de informare pentru conferințe, showroom-uri, standuri expoziționale, urne din plexiglas, vitrine, desk-uri, Info board, leaflet display, acrilic displays, shelf linere-ele, wobblers, shelf talkers.

Produsele de signalistică de tip indoor print sunt alte instrumente realizate în companiile de producție publicitară, ele acoperă o gamă mai largă de afaceri. Literele volumetrice, casetele luminoase, tapetul personalizat, sunt doar câteva dintre metodele de promovare care atrag atenția publicului. Însă, poate cel mai eficient mijloc de promovare rămâne printul outdoor de mari dimensiuni deoarece transmite rapid un mesaj către un număr mare de oameni, indiferent de afacere.

Pentru a realiza lucrări de producție publicitară îmbinăm și utilizăm diverse tehnici și materiale ca să redăm întocmai ideea de promovare. În general, spunem că orice proiect de producție publicitară, indiferent de amploarea lui, este fezabil dacă este însoțit de o grafică bine pusă la punct și dacă respectă normele de siguranță.

Cristina Aly
Corporate Account Manager

Neconvențional în print și producție publicitară

Neconvențional este un cuvânt cu care ne întâlnim frecvent în industria creativă și pe care îl asociem cu campanii ieșite din comun, care nu se supun convențiilor și care aduc un plus de spontaneitate și prospețime în publicitate.

Deși printul rămâne pentru mulți o metodă convențională de promovare, dat fiind faptul că expunerea publicitară pe suport de hârtie este una dintre cele mai vechi mijloace de publicitate, nu putem uita că printul modern poate face mult mai multe decât să imprime scrisuri și elemente grafice pe un suport din hârtie sau carton.

Există neconvenționalitate în print? Bineînțeles. Când ne referim la neconvenționalitate în industria creativă luăm în calcul toate mijloacele prin care realizăm aceste campanii neconvenționale, și mai ales printul deoarece noua tehnologie oferă posibilități infinite de a exprima cele mai creative idei.

În print neconvenționalitatea este condiționată de doi factori: materialul suport și grafica. În ceea ce privește producția publicitară, neconvenționalitatea îmbină, pe lângă grafică și material suport, alte servicii: decupare, gravare, lipire, pentru a realiza lucrarea dorită. Când vorbim despre materiale suport luăm în calcul diverse obiecte din lemn, metal, carton, plută, sticlă, pietre, cauciuc, plastic pe care nu numai că le personalizăm special, dar le și utilizăm în contexte promoționale ieșite din comun. Și pentru că tehnologia ne permite, putem aduce în discuție și suporturi de imprimare cu adevărat neconvenționale precum flori sau chiar apă. Da, se poate printa pe apă!

Dacă totuși alegem un material suport convențional de imprimat, atunci trebuie să venim cu o grafică de excepție care să scoată produsul sau instrumentul promoțional din „convenționalitatea” lui. O grafică smart și interactivă, realizată prin diverse tehnici și finisări, care să pună în valoare brandul sau campania, va avea mai mult efect decât o informație expusă într-un anumit font. În ceea ce privește producția publicitară, ideea si modul în care o punem în practică dictează neconvenționalul unui produs promoțional sau al unei instalații, mai exact, litere volumetrice în cele mai neobișnuite forme, instalații indoor sau outdoor sau obiecte promoționale folosite în campanii.

Tehnologia modernă, pe care o avem astăzi, lărgește mult limitele printului digital și al producției publicitare oferindu-le creativilor posibilitatea să își pună în practică orice idee neobișnuită ar avea și să transforme o campanie banală într-una neconvențională. Pentru mai multe idei neconvenționale în materie de print digital poți consulta INSPIRAȚIE, noua categorie din site-ul Agrafa Print.

Un moment de… inspirație

De câte ori nu ai dorit să faci ceva personalizat pentru afacerea ta, însă nu ai avut inspirație… Ai abandonat ideea repede, te-ai concentrat în altă direcție, apoi ai uitat pe deplin. Însă, cu toții știm că o idee se naște din diferite dorințe sau scopuri de business și din surse de inspirație acumulate anterior sau, de ce nu, exact în momentul în care ai o idee de promovare în afaceri. INSPIRAȚIE este o nouă categorie în site-ul nostru, care îți oferă o galerie cu cele mai creative instrumente de marketing realizate la Agrafa Print. Ideea a pornit chiar în interiorul companiei într-un moment în care exploram internetul după sugestii pentru voi.

Vrem ca, atunci când îți dorești să realizezi ceva personalizat, să știi că îți suntem alături cu exemple care pe noi ne-au uimit. Vei găsi diverse obiecte personalizate, instrumente de marketing precum cărți de vizită și meniuri, obiecte confecționate de la zero: ceiling hanger, copac, urne, printuri neobișnuite, practic orice îți trece prin cap. Suntem deschiși provocărilor deoarece ne surâde ideea de a fi primii care încearcă lucruri noi, dar și pentru că ne place munca pe care o facem. Vom adăuga frecvent noi surse de inpirație dintre proiectele pe care le realizăm și, de ce nu, chiar și pe al tău.

Ce avantaje are printul de mari dimensiuni

Timpul este crucial în afaceri. Tot procesul se derulează cu maximă rapiditate, iar oamenii din România sunt din ce în ce mai deschiși către consum. Concurența pentru un loc în mintea consumatorului sau al unui potențial client devine din ce în ce mai aprigă într-o piață suprasaturată de informații. Promovarea și expunerea businessului este esențială și, de multe ori, expunerea la scară extrem de mare este cea mai bună modalitate de a ieși în evidență printre miile de forme de publicitate cu care intrăm în contact zi de zi.

Printul de mari dimensiuni este, mai degrabă, un serviciu de tipărire care face posibilă expunerea extrem de mare a informației. Printre cele mai comune aplicații ale printului de format mare se găsesc: bannere, mesh-uri pentru evenimente sau campanii publicitare și electorale, afișe, panouri, backlit pentru casete luminoase, decoruri pentru vitrine, magazine, showroom-uri, inscripționarea autoturismelor, afișe pentru sisteme expoziționale, decorațuni pentru conferințe și evenimente, amenajări de standuri expoziționale, wallart, tapet personalizat și multe altele.

Observăm că aceste produse finite cu care ne promovăm pot fi folosite indoor sau outdoor, de aici și cele două direcții ale printului de mari dimensiuni. Indoor printing și Outdoor printing au multe în comun însă ceea ce le diferențiază este aspectul. Ambele tipuri de print utilizează vinilul ca material suport însă in outdoor printing se folosește un vinil mai gros pentru rezistență și durabilitate la condițiile exterioare. Când planificăm afișarea pe piață trebuie să ținem cont de diferitele tipuri de print. Unele formate de mari dimeniuni sunt mai bine prezentate în anumite zone, un mesh este destinat afișării exterioare, iar un panou celei interioare. Alți factori care trebuie luați în considerare atunci când alegem un anumit tip de print indoor sau outdoor sunt elementele grafice: tipul fontului, culorile și mesajul. Pentru ca informația să fie asimilată rapid, ea trebuie să fie vizibilă de la distanță, în tonuri contastantate și plăcute vizual astfel încât oamenii să intuiască ce implică afacerea sau produsul. Locația este, de asemenea, esențială pentru a trimite mesajul către public. Un panou exterior cu fontul și fundalul în culori deschise, este greu de citit în lumina soarelui.

Designul inspiră creativitatea și inovația în majoritatea doemniilor, iar odată cu progresul tehnologic imprimarea digitală a trecut la un alt nivel. De la necesitatea de a genera în mod eficient cantități mai mari de produse paralele, la dezvoltarea mijloacelor de a comunica unui număr mai mare de persoane, imprimarea digitală la scară mare poate produce mai mult în mai puțin timp. Suntem într-o nouă eră de business în care, așa cum am spus mai sus, timpul este un element crucial în afaceri. De aceea avem nevoie de informații rapide și de efect, dar și de servicii rapide și de eficiente.

Daniel Ghiță
Specialist Print

Când alegem gravura ca metodă de personalizare

Gravura este una dintre cele mai vechi metode de marcare a anumitor obiecte, fiind de-a lungul timpului efectuată cu mai multe unelte și aparate. Însă, odată cu tehnologia laserului, putem realiza matrițe perfecte constituite chiar și din elemente grafice foarte complicate. Când vorbim despre gravura modernă, ca metodă de personalizare, ea este preferată în diverse domenii precum telecomunicații, medical, industria de automobile.

Marketingul și publicitatea sunt domenii cu provocări constante, iar materialele publicitare găsesc permanent căi de diversificare, fie în ceea ce privește producția, fie doar în ceea ce privește personalizarea. Gravura, ca metodă de personalizare pentru diverse materiale, spre deosebire de print, conferă materialului promoțional un aspect pretențios, clasic, atemporal.

Bineînțeles, atunci când alegem gravura ca modalitate de personalizare trebuie să ținem cont și de materialul suport al obiectului. Nu putem grava pe hârtie, însă putem realiza decupaje în diverse forme. Plasticul este un material care poate fi gravat, însă efectul estetic final va fi unul slab. Personalizarea prin gravură pe plastic implică meticulozitate pentru că trebuie să ții cont de multe aspecte. Nu este imposibil, dar necesită multă creativitate. În general, gravura face echipă bună cu obiectele din metal sau lemn, materiale primare, naturale, pe care gravura și-a și pus amprenta de-a lungul timpului.

Grafica joacă și ea un rol important în obținerea unui efect publicitar impecabil între obiectul publicitar și gravura cu laser. Bineînțeles că și aici trebuie să luăm în considerare suprafața de personalizare, anumite unghiuri ale obiectului, dimensiunea obiectului în raport cu suprafața graficii. O gravură supradimensionată pe un obiect mic nu-și va avea rostul, pe când o gravură mică sau minusculă pe o suprafață mare poate crea un efect de surpriză.

Există o mulțime de posibilități încă neexploatate în ceea ce privește gravura ca metodă de personalizare publicitară, poate și din cauza faptului că, până recent, era destul de greu de realizat. Acum, tehnologia ne permite să efectuăm lucrări în gravură aproape la fel de rapid ca pe cele în print la o calitate impecabilă.

Mihai Baciu
CEO, Agrafa Print