Ce impact are printul promoțional în domeniul HORECA

HORECA este, probabil, domeniul de business cu cel mai mare potențial creativ care se poate reflecta în industria printului promoțional. Cu puțin simț artistic și un concept bine pus la punct, orice deținător al unei afaceri din acest domeniu (cafenea, cofetărie, restaurant, firmă de catering, country club, hotel sau pensiune, bar, pub) poate pune la punct o comunicare excelentă prin intermediul instrumentelor de marketing și al obiectelor promoționale personalizate.

În România, în ultimii ani, această piață a început să crească rapid odată datorită dezvoltării economice, care a generat din ce în ce mai multă cerere, dar și din cauza competiției, făcând loc și multor afaceri de nișă. Însă, indiferent de conceptul de afaceri, observăm că HORECA a început să împrumute din afară o serie de detalii fine de comunicare cu clientul. Nu de puține ori rămânem plăcut impresionați când un hotel își marchează brandul prin toate elementele oferite odată cu cazarea sau când mâncarea comandată ajunge bine aranjată în cutii special create pentru preparatele din meniu și nu în caserole de unică folosință cumpărate în cantități industriale din hipermarketuri.

Dintre conceptele de business care au început să fie mai deschise în a investi în astfel de instrumente de marketing, exceptând lanțurile de fast food și francizele, cele mai multe sunt conceptele străine adaptate autentic, cum este cazul fru fru, care produce, comercializează și livrează mâncăruri și bături. Aceste concepte au nevoie și de etichete pentru produse, și de pliante și de pungi personalizate, și de meniuri, și de servețele și de uniforme pentru angajați, totul este gândit până în cele mai mici detalii pe principiul unei francize. Apoi sunt firmele de catering și cofetăriile care au început să ofere alimentele în cutii personalizate, create special pentru meniul lor. Restaurantele personalizează, de obicei, uniformele angajaților și unele dintre componentele veselei sau tacâmurile. Cele mai puține cereri vin din sfera hotelurilor și pensiunilor românești care investesc mai puțin în aceste detalii fine de comunicare și mai mult în ospitalitate.

Deși este loc de mult mai multă creativitate și efervescență în promovarea afacerilor de servicii și industrie alimentară, un lucru este totuși îmbucurător, aceasta se află în plin proces de dezvoltare și promite încercări neobișnuite de comunicare. Este nevoie doar de puțin avânt și curaj de a miza financiar și pe o astfel de comunicare. Într-o lume orientată din ce în ce mai mult spre mediul digital, HORECA rămâne domeniul cu un potențial imens în interacțiunea directă a brandului cu consumatorul, beneficiarul produselor și serviciilor.

 

De ce avem nevoie de comunicare corporate

 

Comunicarea corporate presupune dezvoltarea, cultivarea și menținerea unei identități corporate în cadrul unei companii, sau a unei imagini de brand în cazul unui produs. O comunicare corporate solidă oferă inițiative pentru a întări imaginea companiei, pentru a menține o reputație pozitivă de durată și pentru a comunica audienței externe (clienților, consumatorilor) sau celei interne (angajaților, partenerilor).

Construirea unei identități organizaționale, sau a unei identități corporate presupune, odată cu procesul de branding, insuflarea viziunii și misiunii companiei unor entități cu care aceasta intră în contact. Identitatea corporate se referă la unicitatea unei organizații, în strânsă legătură cu imaginea și reputația companiei, atât pe plan intern, cât și pe plan extern. În construirea unei identități organizaționale se mizează pe acele caracteristici ale companiei pe care angajații, clienții, partenerii și investitorii le consideră esențiale și distictive. Acestea sunt direcțiile de comunicare fundamentale care integrează angajații în companie.

Comunicarea corporate înglobează metodele și procedeele necesare pentru promovarea calităților companiei, poziționarea acesteia și locul ei pe piață. Ea presupune planificarea unei serii de activități de comunicare externă (publicitate orientată pe consumator) și internă (relații de business între angajați, parteneri, investitori) care au ca scop proiectarea unui mesaj unitar și a unei atitudini comune.

Așadar, comunicarea corporate presupune un mix complet de marketing care reușește să construiască un micro-univers capitalist, cu valori și viziuni, în care angajații, consumatorii, partenerii și investitorii devin „cetățeni”, aderând la valorile și la viziunea acestuia. Acest mix de marketing se realizează extern prin metode clasice de promovare PR, ATL, BTL și intern prin diferite instrumente corporate care redau imaginea companiei în interiorul acesteia: coli cu antent, plicuri, formulare tipizate, bloc notes, personalizate cu însemnele distinctive ale companiei (logo, siglă, slogan); ecusoane, legitimații și insigne, pentru a reda ideea de individ care aderă la valorile companiei; uniforme personalizate în unele cazuri (restaurante, hoteluri); felicitări, invitații, cărți poștale trimise în numele companiei; CD-uri/DVD-uri și stick-uri personalizate, utilizate în cadrul ședințelor, conferințelor și prezentărilor.

Comunicarea corporate este recunoscută ca fiind cea mai bună metodă posibilă de a construi o identitate corporate de lungă durată. Această practică a ajutat firmele mici, corporațiile și chiar companiile start-up să dezvolte și să mențină o identitate de corporate branding unică, ajutându-le uneori să limiteze pierderile în cazul căderilor de piață, a scenariilor de criză sau a declarațiilor controversate ale oamenilor din conducere. Un astfel de exemplu este AIG, grupul de companii de asigurări din Statele Unite despre care se spune că a dat startul crizei financiare din 2008. După nenumărate pierderi și acuzații, în anul 2012 gigantul economic a trecut toate companiile de asigurări pe care le deține printr-un proces de rebranding, asociindu-le numele AIG. Astfel, AIG a dovedit că are o comunicare corporate puternică, vrând să transmită seriozitate și asumându-și responsabilitatea pentru toate prejudiciile financiare cauzate anterior.

Laura Stochiță
Account Manager

Când și cum utilizăm producția publicitară

Industria de producție publicitară oferă posibilitatea companiilor și agențiilor de publicitate unui altfel de vehicul de comunicare pentru a ajunge la target. Producția publicitară nu se reduce doar la afișe, flyere și bannere, iar materialele promoționale sunt mai mult decât pixuri, șepci, tricouri și brichete personalizate. Producția publicitară oferă posibilitatea creativilor din industria marcom să-și materializeze ideile neconvenționale prin diferite materiale și mijloace convenționale folosite în promovare, dar și prin noi idei încă neexploatate de a rămâne în mintea consumatorului. Industria publicitară, mai exact, companiile de producție publicitară sunt cele care dețin tehnologia necesară pentru a pune în practică aceste idei.

Aproape toate materialele și obiectele care construiesc fizic o companie sau un brand sunt realizate în companii de producție publicitară. Spunem aproape toate, exceptându-le pe cele care sunt realizate de la zero de către artiști. În unele situații, chiar și pentru lucrările publicitare ale artiștilor sunt necesare unele materiale realizate tot de către noi, cum este cazul panourilor.

De la ambalajul sau eticheta ce însoțește produsul, până la standuri promoționale, litere volumetrice și billboarduri, totul este realizat în industria producției publicitare. Practic, orice material cu care intri în contact și care reprezintă un brand stă în sfera noastră de activitate. FMCG și retail-ul sunt două dintre cele mai angrenate categorii de business în producția publicitară deoarece ele realizează frecvent campanii la raft sau în magazin prin care să atragă vânzările. Pentru aceste campanii sunt necesare materiale promoționale de POSM (point of sale materials): suporturi plexiglas pentru broșuri, sisteme de informare pentru conferințe, showroom-uri, standuri expoziționale, urne din plexiglas, vitrine, desk-uri, Info board, leaflet display, acrilic displays, shelf linere-ele, wobblers, shelf talkers.

Produsele de signalistică de tip indoor print sunt alte instrumente realizate în companiile de producție publicitară, ele acoperă o gamă mai largă de afaceri. Literele volumetrice, casetele luminoase, tapetul personalizat, sunt doar câteva dintre metodele de promovare care atrag atenția publicului. Însă, poate cel mai eficient mijloc de promovare rămâne printul outdoor de mari dimensiuni deoarece transmite rapid un mesaj către un număr mare de oameni, indiferent de afacere.

Pentru a realiza lucrări de producție publicitară îmbinăm și utilizăm diverse tehnici și materiale ca să redăm întocmai ideea de promovare. În general, spunem că orice proiect de producție publicitară, indiferent de amploarea lui, este fezabil dacă este însoțit de o grafică bine pusă la punct și dacă respectă normele de siguranță.

Cristina Aly
Corporate Account Manager

Neconvențional în print și producție publicitară

Neconvențional este un cuvânt cu care ne întâlnim frecvent în industria creativă și pe care îl asociem cu campanii ieșite din comun, care nu se supun convențiilor și care aduc un plus de spontaneitate și prospețime în publicitate.

Deși printul rămâne pentru mulți o metodă convențională de promovare, dat fiind faptul că expunerea publicitară pe suport de hârtie este una dintre cele mai vechi mijloace de publicitate, nu putem uita că printul modern poate face mult mai multe decât să imprime scrisuri și elemente grafice pe un suport din hârtie sau carton.

Există neconvenționalitate în print? Bineînțeles. Când ne referim la neconvenționalitate în industria creativă luăm în calcul toate mijloacele prin care realizăm aceste campanii neconvenționale, și mai ales printul deoarece noua tehnologie oferă posibilități infinite de a exprima cele mai creative idei.

În print neconvenționalitatea este condiționată de doi factori: materialul suport și grafica. În ceea ce privește producția publicitară, neconvenționalitatea îmbină, pe lângă grafică și material suport, alte servicii: decupare, gravare, lipire, pentru a realiza lucrarea dorită. Când vorbim despre materiale suport luăm în calcul diverse obiecte din lemn, metal, carton, plută, sticlă, pietre, cauciuc, plastic pe care nu numai că le personalizăm special, dar le și utilizăm în contexte promoționale ieșite din comun. Și pentru că tehnologia ne permite, putem aduce în discuție și suporturi de imprimare cu adevărat neconvenționale precum flori sau chiar apă. Da, se poate printa pe apă!

Dacă totuși alegem un material suport convențional de imprimat, atunci trebuie să venim cu o grafică de excepție care să scoată produsul sau instrumentul promoțional din „convenționalitatea” lui. O grafică smart și interactivă, realizată prin diverse tehnici și finisări, care să pună în valoare brandul sau campania, va avea mai mult efect decât o informație expusă într-un anumit font. În ceea ce privește producția publicitară, ideea si modul în care o punem în practică dictează neconvenționalul unui produs promoțional sau al unei instalații, mai exact, litere volumetrice în cele mai neobișnuite forme, instalații indoor sau outdoor sau obiecte promoționale folosite în campanii.

Tehnologia modernă, pe care o avem astăzi, lărgește mult limitele printului digital și al producției publicitare oferindu-le creativilor posibilitatea să își pună în practică orice idee neobișnuită ar avea și să transforme o campanie banală într-una neconvențională. Pentru mai multe idei neconvenționale în materie de print digital poți consulta INSPIRAȚIE, noua categorie din site-ul Agrafa Print.

Un moment de… inspirație

De câte ori nu ai dorit să faci ceva personalizat pentru afacerea ta, însă nu ai avut inspirație… Ai abandonat ideea repede, te-ai concentrat în altă direcție, apoi ai uitat pe deplin. Însă, cu toții știm că o idee se naște din diferite dorințe sau scopuri de business și din surse de inspirație acumulate anterior sau, de ce nu, exact în momentul în care ai o idee de promovare în afaceri. INSPIRAȚIE este o nouă categorie în site-ul nostru, care îți oferă o galerie cu cele mai creative instrumente de marketing realizate la Agrafa Print. Ideea a pornit chiar în interiorul companiei într-un moment în care exploram internetul după sugestii pentru voi.

Vrem ca, atunci când îți dorești să realizezi ceva personalizat, să știi că îți suntem alături cu exemple care pe noi ne-au uimit. Vei găsi diverse obiecte personalizate, instrumente de marketing precum cărți de vizită și meniuri, obiecte confecționate de la zero: ceiling hanger, copac, urne, printuri neobișnuite, practic orice îți trece prin cap. Suntem deschiși provocărilor deoarece ne surâde ideea de a fi primii care încearcă lucruri noi, dar și pentru că ne place munca pe care o facem. Vom adăuga frecvent noi surse de inpirație dintre proiectele pe care le realizăm și, de ce nu, chiar și pe al tău.

Ce avantaje are printul de mari dimensiuni

Timpul este crucial în afaceri. Tot procesul se derulează cu maximă rapiditate, iar oamenii din România sunt din ce în ce mai deschiși către consum. Concurența pentru un loc în mintea consumatorului sau al unui potențial client devine din ce în ce mai aprigă într-o piață suprasaturată de informații. Promovarea și expunerea businessului este esențială și, de multe ori, expunerea la scară extrem de mare este cea mai bună modalitate de a ieși în evidență printre miile de forme de publicitate cu care intrăm în contact zi de zi.

Printul de mari dimensiuni este, mai degrabă, un serviciu de tipărire care face posibilă expunerea extrem de mare a informației. Printre cele mai comune aplicații ale printului de format mare se găsesc: bannere, mesh-uri pentru evenimente sau campanii publicitare și electorale, afișe, panouri, backlit pentru casete luminoase, decoruri pentru vitrine, magazine, showroom-uri, inscripționarea autoturismelor, afișe pentru sisteme expoziționale, decorațuni pentru conferințe și evenimente, amenajări de standuri expoziționale, wallart, tapet personalizat și multe altele.

Observăm că aceste produse finite cu care ne promovăm pot fi folosite indoor sau outdoor, de aici și cele două direcții ale printului de mari dimensiuni. Indoor printing și Outdoor printing au multe în comun însă ceea ce le diferențiază este aspectul. Ambele tipuri de print utilizează vinilul ca material suport însă in outdoor printing se folosește un vinil mai gros pentru rezistență și durabilitate la condițiile exterioare. Când planificăm afișarea pe piață trebuie să ținem cont de diferitele tipuri de print. Unele formate de mari dimeniuni sunt mai bine prezentate în anumite zone, un mesh este destinat afișării exterioare, iar un panou celei interioare. Alți factori care trebuie luați în considerare atunci când alegem un anumit tip de print indoor sau outdoor sunt elementele grafice: tipul fontului, culorile și mesajul. Pentru ca informația să fie asimilată rapid, ea trebuie să fie vizibilă de la distanță, în tonuri contastantate și plăcute vizual astfel încât oamenii să intuiască ce implică afacerea sau produsul. Locația este, de asemenea, esențială pentru a trimite mesajul către public. Un panou exterior cu fontul și fundalul în culori deschise, este greu de citit în lumina soarelui.

Designul inspiră creativitatea și inovația în majoritatea doemniilor, iar odată cu progresul tehnologic imprimarea digitală a trecut la un alt nivel. De la necesitatea de a genera în mod eficient cantități mai mari de produse paralele, la dezvoltarea mijloacelor de a comunica unui număr mai mare de persoane, imprimarea digitală la scară mare poate produce mai mult în mai puțin timp. Suntem într-o nouă eră de business în care, așa cum am spus mai sus, timpul este un element crucial în afaceri. De aceea avem nevoie de informații rapide și de efect, dar și de servicii rapide și de eficiente.

Daniel Ghiță
Specialist Print

Când alegem gravura ca metodă de personalizare

Gravura este una dintre cele mai vechi metode de marcare a anumitor obiecte, fiind de-a lungul timpului efectuată cu mai multe unelte și aparate. Însă, odată cu tehnologia laserului, putem realiza matrițe perfecte constituite chiar și din elemente grafice foarte complicate. Când vorbim despre gravura modernă, ca metodă de personalizare, ea este preferată în diverse domenii precum telecomunicații, medical, industria de automobile.

Marketingul și publicitatea sunt domenii cu provocări constante, iar materialele publicitare găsesc permanent căi de diversificare, fie în ceea ce privește producția, fie doar în ceea ce privește personalizarea. Gravura, ca metodă de personalizare pentru diverse materiale, spre deosebire de print, conferă materialului promoțional un aspect pretențios, clasic, atemporal.

Bineînțeles, atunci când alegem gravura ca modalitate de personalizare trebuie să ținem cont și de materialul suport al obiectului. Nu putem grava pe hârtie, însă putem realiza decupaje în diverse forme. Plasticul este un material care poate fi gravat, însă efectul estetic final va fi unul slab. Personalizarea prin gravură pe plastic implică meticulozitate pentru că trebuie să ții cont de multe aspecte. Nu este imposibil, dar necesită multă creativitate. În general, gravura face echipă bună cu obiectele din metal sau lemn, materiale primare, naturale, pe care gravura și-a și pus amprenta de-a lungul timpului.

Grafica joacă și ea un rol important în obținerea unui efect publicitar impecabil între obiectul publicitar și gravura cu laser. Bineînțeles că și aici trebuie să luăm în considerare suprafața de personalizare, anumite unghiuri ale obiectului, dimensiunea obiectului în raport cu suprafața graficii. O gravură supradimensionată pe un obiect mic nu-și va avea rostul, pe când o gravură mică sau minusculă pe o suprafață mare poate crea un efect de surpriză.

Există o mulțime de posibilități încă neexploatate în ceea ce privește gravura ca metodă de personalizare publicitară, poate și din cauza faptului că, până recent, era destul de greu de realizat. Acum, tehnologia ne permite să efectuăm lucrări în gravură aproape la fel de rapid ca pe cele în print la o calitate impecabilă.

Mihai Baciu
CEO, Agrafa Print

Cărți de vizită creative

Când îi înmânezi cuiva o carte de vizită de-a ta, îi oferi de fapt o mică, dar importantă, introducere despre cine ești. Spre deosebire de CV-uri sau scrisori de intenție, cartea de vizită este ușor de rătăcit printre cărțile de vizită pe care un om de afaceri le primește zilnic. Așa începe o nouă etapă a acestui instrument de marketing care aduce în prim plan calitatea și originalitatea unei cărți de vizită. O carte de vizită cu un design creativ va rămâne mai mult timp în mintea celui care o primește, fiind de-a dreptul fascinat de inovația adusă acestui instrument de marketing. Se spune că o carte de vizită care nu se potrivește într-un portcard obișnuit va rămâne mai mult timp pe birourile oamenilor de afaceri. Toți cei care au îndrăznit să iasă din tiparele standard ale cărților de vizită spun că acest lucru le-a adus mai mult profit în companie deoarece oamenii de afaceri le păstrează mai mult cartea de vizită, își amintesc de ea și, într-un final, ajung să stabilească relații profesionale. Ideea unui design neobișnuit pentru cartea ta de vizită poate pleca de la materialul suport, format, finisări și categoria de business în care activezi. Practic, trebuie găsită combinația perfectă între aceste elemente pentru a realiza cea mai creativă carte de vizită din domeniul tău de afaceri.

Iată doar câteva dintre multele cărți de vizită creative realizate până acum la Agrafa Print. Ei au îndrăznit. Când o vei face și tu?

 

Vasprin

Telecomunicațiile sunt un domeniu destul de ușor de declinat și în ceea ce privește designul cărților de vizită din această categorie de business. Creativitatea cărții de vizită vine din îmbinarea mai multor finisări: policromie, decupaj pe laser, adăugare folio. Astfel, cartea de vizită seamănă cu un card ce susține cartela SIM.

 

Structuri din oțel

În general, aluminiul ca suport pentru cartea de vizita poate suporta mai multe tipuri de finisări. Însă ce face această carte de vizită creativă este imbinarea minimalistă dintre elemente. Materialul suport întreg în format clasic, grafica geometrică, contrastul cromatic induc ideea de rezistență. Un design simplu care reprezintă cu succes acest business.

 

Stomatologie

Nici domeniul medical nu se lasă mai prejos în a da ponturi creative pentru cărțile de vizită. Materialul suport din plastic transparent reusind să redea excelent ideea unei radiografii.

 

Cătălin Bugean, regizor

Această carte de vizită în formă de clachetă este realizată prin mai multe finisări. Desi cartea de vizită este imprimată monocromatic, se remarcă prin piesele îmbinate cu o capsă metalică.

 

Cutia cu nasturi

Printul ce imită lemnul și materialul suport, carton multistrat, fac din această carte de vizită una creativă deoarece, privită de sus, induce ideea unei cutii din lemn.

 

AG XECUTIVE

Pluta este un material suport inovativ pentru cărțile de vizită, perfect pentru companiile eco și pentru domenii de business apropiate de natură.

 

SwitchMORN coffee

Un exemplu de carte de vizită creativă care iese din formatul standard prin finisarea cu decupare pe cutterul plan, ce poate realiza orice format.

 

Rowings

Când spunem orice format, chiar vorbim serios. Această carte de vizită rupe orice bariere datorită tehnicilor prin care a fost realizată pentru a ajunge la forma unui avion: print policromie pe plastic transparent, decupare cu laser și îmbinarea părților constituente.

Oferă cadouri promoționale neașteptate

Despre cadourile promoționale potrivite am tot dezbătut, punctând faptul că ele trebuie să corespundă cu specificul companiei sau cu cel al campaniilor în care le folosim. Însă, se întâmplă adesea să rămânem în pană de idei și să ajungem să comandăm aceleași promoționale cu care ne-am obișnuit deja. Pixul, cana, brelocul sunt printre cele mai comandate obiecte promoționale personalizate pe care le primesc clienții sau consumatorii și, de multe ori, aceștia pot strânge colecții formate din aceleași obiecte promoționale personalizate diferit, în funcție de compania sau brandul de la care le-au primit.

Piața promoționalelor este extrem de ofertantă. Numai pe site-ul nostru găsești în acest moment peste 4.500 de obiecte promoționale, grupate pe categorii din care poți alege ceva neobișnuit pentru campaniile tale. Este adevărat că unul dintre motivele pentru care multe dintre promoționale nu sunt comandate este prețul de la care acestea pornesc. Însă, dacă tot depui efortul de a selecta și plăti un cadou promoțional, fă-l să devină o experiență neașteptată pentru cel care îl va primi. Cu toții știm senzația pe care o avem atunci când primim un cadou neaștepat, nu-i așa? Acest lucru se aplică și în cazul cadourilor promoționale din partea brandurilor sau a companiilor.

Dacă nu ai alocat o sumă importantă bugetului de marketing, te poți orienta tot către cele mai utilizate promoționale (pixuri, brelocuri, căni), însă asigură-te că vei folosi o grafică inedită în personalizare. Altfel, dacă oferi în mod repetat același pix, personalizat cu logo, oamenii se vor întreba dacă nu cumva acesta ți-a rămas din campaniile trecute. Nu uita, uneori și o grafică neașteptată poate transforma un produs promoțional banal într-unul wow.

La Agrafa Print găsești întotdeauna un consultant care să te ajute să alegi promoționale potrivite și neaștepate pentru campaniile tale. Putem propune selecții care să îndeplinească toate condițiile pe care le ai. Trebuie doar să ne dai câteva detalii despre campanie, iar noi te vom ajuta. Așteptăm ideile tale.

Cristina Aly
Corporate Account Manager

Materialele promoționale la început de an

Cu toții vrem ca afacerea să meargă din bine în mai bine, iar un nou an aduce multe oportunități de sporire a profitului. Și, știm prea bine că fără o doză suficientă de promovare afacerea nu poate crește. Să presupunem că deja ai stabilit strategia de marketing a anului următor și ai alocat un buget suficient pentru tot ce ai în plan, iată câteva hinturi despre ce nu trebuie să-ți lipsească din mixul de marketing.

Care sunt materialele de promovare pe care le utilizezi frecvent în afacerea ta?
Atât de frecvent că aproape nici nu le mai încadrezi în buhetul de marketing. Da, despre ele vorbim, despre instrumentele de marketing offline cum este cazul cărților de vizită, care nu lipsesc din buzunarul niciunui om de afaceri sau despre pliantele și flyerele care oferă informații suplimentare despre companie. Toate aceste obiecte fac parte din arsenalul permanent de marketing fără de care businessul nu poate trăi, de aceea ele sunt comandate regulat pe parcursul întregului an sau, la început de an, într-o cantitate mare, suficient ca aceasta să acopere consumul pentru tot anul. Avantajele comenzii la început de an sunt că nu vei mai avea grijă să plasezi comanda de reînnoire într-o perioadă în care companiile de print sunt foarte aglomerate.

Ce campanii promoționale dorești să desfășori anul acesta?
Bineînțeles, orice an vine cu noi ocazii a-ți spori afacerea. Pe lângă momentele cruciale din industria de promovare, triunghiul Valentine’s Day – 1 martie – 8 martie, fiecare anotimp reprezintă un nou prilej de promovare a afacerii tale sau de inițiere a unor campanii. Fie că vorbim de campanii legate de evenimente sau sărbători precum Paștele sau Crăciunul, fie că vorbim despre campanii cu premii în bani sau obiecte, pentru a comunica eficient aceste campanii vei avea nevoie de obiecte promoționale speciale pentru clienți, angajați sau partenerii de business.

De ce materiale promoționale ai nevoie pentru campaniile anului 2018?
Aici sunt mai mulți factori care trebuie luați în considerare. Dacă vorbim despre evenimente speciale, promoționalele trebuie să se încadreze în tematica evenimentului și, de ce nu, și în profilul businessului. De exemplu, dacă ai un business auto, pentru 1 martie poți oferi mărțișoare corporate decupate în forme de autovehicule. În campaniile de fidelizare poți oferi odorizante auto, iar în cele sezoniere, accesorii auto necesare în sezonul respectiv. Variabilele sunt infinite la fel și posibilitățile noastre de personalizare sau stocurile produselor promoționale. Trebuie doar să nu uiți să le incluzi și pe acestea în strategia și în bugetul anual de marketing.

Cristina Aly
Corporate Account Manager