Rebranding. Top 3 cele mai inspirate schimbări de identitate vizuală din 2014

Există cu siguranţă un trend în ceea ce priveşte rebrandingul şi acela se numeşte simplicitate. Aţi fi surprinşi să vedeţi câte nume notorii de pe piaţa mondială şi-au redus logo-ul la o formă cât se poate de simplă. Apple, Nokia, Amazon, Nike sau HP le asociem deseori în mintea noastră cu logo-urile reprezentative. În plus, atunci când vedem faimoasele pictograme, aproape că nu mai e nevoie de nicio altă indicaţie. Ştim exact despre cine şi despre ce este vorba.

Cosmetizarea identităţii vizuale nu doar prezintă un potenţial favorabil pentru branduri. La un moment dat şi în anumite cazuri,  devine esenţială.

Sunt nenumărate motivele pentru care o companie decide schimbarea identităţii sale vizuale. Gusturile publicului pot influenţa această decizie, trendurile în design, necesitatea de a revitaliza relaţia cu publicul şi aşa mai departe. Piaţa de consum are de cele mai multe ori un cuvânt de spus în această privinţă.

De reţinut însă că o schimbare de identitate corporate presupune mult mai multe aspecte, nu doar o cosmetizare a logo-ului. Însă acest aspect dorim să-l punctăm noi astăzi.

În 2014, mai multe companii renumite au demonstrat că o schimbare a identităţii vizuale chiar face bine brandului. Am ales 3 dintre cele mai reuşite cosmetizări pe care să le prezentăm aici. Acestea aparţin Southwest Airlines, Pizza Hut şi Disney Channel.

Southwest logo

Echipa care s-a ocupat de designul logo-ului Southwest Airlines a fost foarte inspirată când a înlocuit avionul din logo cu acea inimă. Este de departe distincţia cea mai de efect. Când te uiţi la logo, îţi inspiră pur şi simplu ceva de bine. Southwest este şi singura companie aeriană care are ca marcă definitorie a logo-ului o inimă. Au reuşit să se diferenţieze din start cu noua identitate vizuală.

Pizza Hut logo, old & new

Unul dintre trendurile în materie de cosmetizare a logo-urilor pare a fi designul monocrom sau bicolor. Într-adevăr, atât în cazul Pizza Hut, cât şi în cazul celorlalte două branduri, se poate observa această tendinţă. Totodată, rămân elementele definitorii: aici, acoperişul de colibă (în trad. hut = colibă) şi marca verbală sau numele propriu zis al brandului, Pizza Hut. Iar în cazul în care nu v-aţi prins ce relevă culoarea roşie (nouă ne-a luat ceva timp), vă spunem noi. O pată de sos de roşii.

Disney Channel logo

 

Ce e foarte important în reactualizarea unui logo este să oferi acea nouă identitate brandului, dar să păstrezi în acelaşi timp esenţialul ca oamenii să poată asocia în continuare logo-ul cu brandul în cauză. Tranziţia, în cazul Disney, este una consecventă. Modificările sunt blânde, dar de impact. Şi cel mai interesant este că noua versiune a logo-ului merge pe aceeaşi linie cu identitatea generală Disney.

Sursă poze: Brand New –  Under Consideration