Culorile PANTONE – de ce sunt importante?

pantone-1241020

Probabil că toți am auzit la un moment dat de culorile PANTONE, fie că am citit despre culoarea fiecărui an, fie că am consultat un catalog PANTONE pentru a alege cel mai bine nuanța potrivită campaniei, ambalajului sau brandingului nostru. În 1963, Lawrence Herbert, fondatorul companiei PANTONE, a creat un sistem inovator de identificare, potrivire și comunicare a culorilor pentru a rezolva problemele asociate cu producerea unor potriviri de culoare corecte în comunitatea de arte grafice. Perspectiva sa, că spectrul este văzut și interpretat diferit de fiecare individ, a condus la inovația PANTONE MATCHING SYSTEM®, o carte de culoare, standardizată, în format de evantai. De atunci, Pantone și-a extins conceptul de sistem de potrivire a culorilor la alte industrii care folosesc spectre de culoare, inclusiv tehnologia digitală, textilele, materialele plastice, arhitectura, designul interior și industria vopselurilor. Pantone continuă să dezvolte instrumente de comunicare color pentru o varietate de industrii și să adopte agresiv noile tehnologii digitale pentru a răspunde nevoilor de culoare ale profesioniștilor în domeniul designului și producției.
Ei bine, cei de la PANTONE tocmai asta și-au propus: să fie autoritatea de renume mondial a culorilor, furnizând sisteme de culori și comunicând eficient codurile fiecărei nuanțe într-o varietate de industrii.

Și pentru că publicitatea nu poate funcționa fără coduri de culoare corecte, care să exprime o unitate a campaniilor indiferent de mediile în care aceastea rulează, în ceea ce privește arta grafică, tipărirea, publicarea și designul de ambalaj, seria PANTONE PLUS pentru grafică multimedia – versiunea actuală a sistemului PANTONE MATCHING SYSTEM, despre care am vorbit mai sus, – reprezintă referința internațională definitivă pentru selectarea, specificarea, potrivirea și controlul culorilor de cerneală. În lumea publicitară, putem vorbi despre două medii constante în care culorile au un comportament diferit. Mediul digital, care folosește 3 culori lumină R(ed)G(reen)B(lue), și variațiuni ale acestora, și mediul tipografic ce lucrează cu 4 pigmenți C(yan)M(agenta)Y(ellow) (blac)K și variațiuni ale acestora. PANTONE a identificat demult acest decalaj între culorile lumină și culorile pigment, așa că a început să numească nuanțe să genereze coduri de culoare și să creeze cataloage astfel încat să putem reproduce în print nuanța exactă de pe monitor. Așadar, atunci când pregătim o campanie, este esențial să consultăm catalogul PANTONE și să comunicăm exact codurile culorilor pe care dorim să le utilizăm pentru ca acestea să fie aceleași indiferent de modalitatea de afișare a campaniei.

Practic, PANTONE este convertorul nostru care ne ajută să identificăm nuanțele culorilor și să le transformăm din culori lumină, cele pe care le vedem pe monitor, în culori cerneală, cele pe care ajungem să le tipărim. Tipărirea în culori PANTONE ne scutește de emoțiile pe care le avem când nu suntem siguri dacă logo-ul va ieși așa cum trebuie, dacă toate printurile vor ieși la fel (în cazul unui tiraj extrem de mare) sau dacă nimerim și în varianta tipărită nuanța pe care văzut-o pe monitor.

Sursa foto: www.freepik.com.

Hârtia: fragilitate și putere

airplane paper

Când a apărut radioul se zvonea despre moartea presei scrise și, implicit, a hârtiei. Acum, odată cu apariția internetului și chiar a progresului către IOT (internet of things), încă vedem cât de puternică este, de fapt, hârtia.

De peste 2000 de ani, mai exact din anul 105 îHr. când a fost inventată de chinezi, hârtia și variațiunile ei anterioare (pergament, papirus) au fost cele mai utilizate medii de transmitere și de păstrare a multor informații și principii după care ne ghidăm viața chiar și astăzi. Cu timpul, din motive economice și ecologice, procesul de producție al hârtiei a cunoscut îmbunătățiri semnificative, aceasta putând fi reciclată de nenumărate ori sau produsă din resturi de hărtie sau materiale textile. An de an se reciclează din ce în ce mai multă hârtie pentru că, surprinzător, odată cu apariția lumii digitale, utlizarea celui mai vechi mediu de transmitere și stocare a informațiilor nu a scăzut, ci a crescut. De-a lungul timpului, datorită tehnologiei avansate de care omenirea a început să dispună, s-au dezvoltat diverse tipuri de hârtie ce sunt utilizate în confecționarea materialelor de birotică și papetărie, a materialelor publicitare și a obiectelor de uz casnic.

Zilnic folosim mai multă hârtie decât ne imaginăm, aceasta a devenit un lucru atât de comun al existenței noastre, iar singurul atribut care ne-ar putea veni în minte atunci când ne referim la acest material este fragilitatea. Dar, deși aparent fragilă, hârtia poate fi atât de dură cât să taie bucăți de lemn, plastic sau carton.

Mai multe curiozități despre hârtie:
• după ce a fost inventată de chinezi, hârtia a fost ținută secret pentru a nu fi folosită și de alte popoare antice;
• o foaie de hârtie, indiferent de dimensiunea ei, nu poate fi pliată decât de 7 ori;
• există și o artă a plierii hârtiei, numită origami, care a fost inițiată în Japonia în secolul 17, urmând să devină populară în întreaga lume în jurul anului 1900.

Sursa foto: www.freepik.com

Cum reduci semnificativ costul obiectelor promoționale?

reducere costuri promotionale

Întotdeauna când vrei să demarezi o campanie de promovare pentru afacerea ta intervine problema bugetului disponibil pentru materialele promoționale necesare campaniei, astfel ajungi să sacrifici cel puțin una dintre cele 3 caracteristici ale oricărui proiect, Bine, Repede și Ieftin. Ești mereu pus în situația de a alege două dintre cele trei avantaje, în funcție de ceea ce vrei să obții sau ești dispus să sacrifici. Pentru a nu fi luat prin surprindere, este bine să faci chiar tu alegerea. Și asta în cunoștință de cauză. Există însă câteva ponturi extrem de importante pentru a ieși pe plus atât în ceea ce privește eficiența unei campanii, cât și bugetul companiei tale.

Sacrifică-l pe Repede în avantajul lui Bine și Ieftin, acesta este singurul care nu îți influențează afacerea în mod negativ. Vei fi mai câștigat dacă comanzi promoționalele de care ai nevoie cu cel puțin 3 luni înainte de startul campaniei. Foarte multe aticole promoționale pot fi importate sau produse mult mai ieftin, în China de exemplu, cu o singură condiție: aceea de a avea timpul necesar să onorăm comanda până la debutul campaniei tale.

Tot în stransă legătură cu problema timpului, sunt și comenzile mari plasate la începutul anului de marketing care să cuprindă promoționale pentru toate campaniile din acel an. Șuntem obisnuiți cu acest procedeu pentru că el se aplică la absolut orice produs de pe piață. Cantitățile mari obțin un preț de producție mai mic. Pentru companiile care importă produse promoționale, le produc sau le personalizează, cantitățile mai mari generează costuri mai mici, ele fiind dispuse să acorde discounturi „de volum” clienților care plasează astfel de comenzi.

O altă strategie prin care poți reduce semnificativ costurile obiectelor promoționale este să plasezi comanda în extrasezon. Fiecare sezon implică un număr mai mare de comenzi și deci un efort imens producție într-un timp foarte mic, de aceeea prețul de producție și personalizare va fi întotdeauna ridicat. Chiar dacă demarezi o campanie pentru sezonul de iarna sau cel de vară, plasarea comenzilor în lunile ianuarie, februarie, iulie și august te situează în extrasezon, așa că poți obține cotații mai bune sau reduceri mai mari.

O atitudine ecologică aduce un avantaj economic. Există diverse metode care reduc cantitatea de material folosit în producție, prin urmare și prețurile. Întreabă mereu cum poți reduce costurile de producție prin reducerea materialelor utilizate sau prin folosirea materialelor reciclate pentru obicetele promoționale de care ai nevoie. Ți se pot oferi caracteristicle tehnice ideale pentru realizarea efectivă a lucrării tale, obiectivul fiind acela de a reduce pierderile de materiale și materii prime sau intervențiile manuale nejustificate. Consumând mai puțină vopsea / tonner, carton / hârtie, lipici sau chiar eliminând o etapă ce ar trebui realizată manual, producătorul eficientizează costul lucrării, iar tu obții astfel prețuri mai mici.

Credeai că nu există modalități prin care poți reduce semnificativ costurile materialelor promoționale din campaniile tale? Ba, da, se poate! Tot ce trebuie să faci este să fii mereu pe fază și să ții cont de sfaturile de mai sus. Un preț mai mic înseamnă mai multe obiecte promoționale pentru o eficiență maximă a campaniilor tale. Mai bine Bine și Ieftin decât Repede, nu-i așa?

Mediul de business de sărbători

paste fericit

În orice companie cele mai importante sărbători, Paștele și Crăciunul, sunt imposibil de ignorat deoarece ele înseamnă momente deosebite, tradiționale și distractive din viața oamenilor care o compun și a clienților. La fiecare sărbătoare, a intrat în cultura noastră națională să adoptăm anumite simboluri specifice, iar acest lucru se remarcă în special în obiceiurile de consum din România.

De sărbători este frumos să dăruiești și să marchezi pozitiv momentul de business în care interacționezi cu parteneri și angajați, dacă reprezinți o companie, sau cu clienți, dacă reprezinți un brand.

Se apropie Paștele, iar în jur vedem numai ambalajele specifice cu ouă și iepurași, așa că e normal să te gândești la obiecte tematice și pentru angajații sau partenerii companiei tale. Intră în site și alege dintre 3500 de promoționale disponibile, comandă-le și personalizează-le pentru a le ura celor din jur „Sărbători fericite!”

15 obiecte de papetărie care îți îmbunătățesc viața la birou

Uneori, spațiul în care lucrezi zi de zi îți poate părea anost sau plictisitor, iar cu toții știm că plictiseala creează stări de apatie și oboseală. Agrafa Print îți propune 15 obiecte care îți vor crește productivitatea la locul de muncă și care vor face ca timpul unei zile de lucru să treacă mult mai repede.

Îți dorești un suport neobișnuit pentru telefon sau o carte de colorat care să te ajute să te relaxezi în momentele stresante? Atunci sunt mari șanse să îți placă și obiectele trăsnite de mai jos.

 

Cutie de valori în formă de carte pentru obiectele tale secrete.
MO8674-04-615x410

Un feedback pozitiv se susține cu o agrafă în formă de like.
MO8588-16-615x410
Când te saturi de scris, arunci pixurile în suport.
MO8791-09-615x410
Colegele tale pixurile.
3052mc_2-615x410
Creion cu capăt în formă de animal.
AP809345-06-615x410
Scapi de stres cu setul de creioane și planșe de colorat pentru adulți.
MO8850-06-615x410
Cronometrează-ți taskurile cu clepsidra pe suport colorat.
AP844030-05-615x410
Presse papierul în formă de puzzle îți ține ideile aproape.
AR1810-16-615x410
Semnul de carte cu notițe adezive te ajută să găsești ce vrei să recitești.
MO7804-13-615x410

Lampă flexibilă din aluminiu îți luminează
tastatura și lectura.
MO8616-06-615x410

Hopa mitică magnetic cu 10 agrafe de birou colorate.
MO7434-04-615x410

Extensie USB în cercuri colorate.
AP761366-615x410

Încălzitor pentru cana de cafea, să ai energie caldă toată ziua.
AP761453-05-615x410
Când tu lucrezi, telefonul tău se odihnește în suportul beanbag.
MO7426-03-615x410
Și uite cum a trecut timpul. E vremea să mergi acasă.
ceas-rotite-151210115108-615x410
Designul cărților de vizită

carti-de-vizita-decupate-pahar-cafea

Cartea de vizită este oglinda care recomandă o companie sau o persoană de afaceri. Din studiul desfășurat de Agrafa Print la finalul anului 2016, aflăm că 99% dintre respondenți consideră că grafica și calitatea producției cărților de vizită au o importanță mare și foarte mare în crearea noilor conexiuni și parteneriate de afaceri. De asemenea, posibilii clienți sau parteneri păstrează cărțile de vizită colorate sau care prezintă un design neobișnuit de 10 ori mai mult timp decât păstrează cărțile de vizită standard.

În funcție de afacerea pe care o desfășori sau de misiunea brandului tău, poți opta pentru un design care să dezvăluie dintr-un simplu contact vizual domeniul de afaceri al companiei tale. Suportul utilizat în producția cărților de vizită, materialul din care sunt produse, devine astfel unul dintre elementele esențiale unui format premium. Metalul, plasticul, cartonul gros, cel texturat, sau cel colorat în întregime sunt cele care diferențiază o carte de vizită premium de una obișnuită, realizată de obicei pe un carton mat sau lucios. Apoi, urmează grafica definitorie pentru brandul sau compania ta. Încearcă să nu încarci cartea de vizită cu elemente grafice complicate sau cu informații inutile. Limitează-te la numele sau sigla companiei, la logo și la datele de contact (adresă, telefon, email). Ultima etapă prin care trece o carte de vizită înainte de a ajunge în terenul de business este cea a finisărilor. Aici poți opta pentru un anumit tip de imprimare menită să evidențieze unele litere sau elemente grafice (timbru sec, relief, folio), pentru decupare pe contur și, în final, pentru lăcuirea selectivă a informațiilor importante.

Observăm, deci, multe motive pentru care merită să investești în imaginea companiei tale, care se reflectă în cartea de vizită pe care o folosești în interacțiunile tale de business. Gama variată de modele premium, varietatea de materiale și texturi, precum și posibilitățile multiple de finisare și personalizare fac businessul tău memorabil, cu o carte de vizită memorabilă.

Curiozități despre print

padure-eucalipt

Despre dispariția printului se zvonește încă de la apariția radioului, doar că am ajuns în secolul 21, când dispunem de cele mai avansate mijloace tehnologice, iar printul își păstrează în continuare binemeritatul loc. Dar ce oare a făcut ca tipăriturile să reziste până în zilele noastre într-o lume tot mai conștientă de pericolul poluării și al defrișării copacilor de pe întreg globul?

Știați că…

  • afișarea unei pagini pe un ecran, timp de 3 minute, implică un consum mai mare de energie decât producerea unei versiuni tipărite?
  • o persoană consumă în medie 212 kg de hârtie pe an, echivalentul a 550 kW de energie electrică pe an, pe când un computer consumă 800 de kW, un automat de cafea 1000 de kW, iar un automat de mancare și băuturi 3000 de kW?
  • email-urile emit bioxit carbon? 20 de email-uri pe zi ajung să emită într-un an cât o mașină care a rulat 1000 de km. În fiecare an email-urile de tip spam emit la fel de mult CO₂ cât emit 3,1 milioane de mașini.
  • o factură electronică emite 242 g de CO₂, cantitate egală cu producerea și trimiterea a 15 facturi imprimate?
  • internetul și celelalte tehnologii consumă într-un an aproape 10% din totalul de energie electrică globală?
  • industria hârtiei este cel mai mare utilizator de energie regenerabilă? Numai 13% din consumul de energie din Europa este regenerabil, din care 54% pentru producerea hârtiei?
  • unei sticle de plastic îi ia 4000 de ani să se descompună, unei pungi 400, unei conserve 10 ani, iar unui ziar 3 luni? Hârtia este biodegradabilă și nu generează deșeuri poluante.
  • numai 18% din componenetele telefonice sunt reciclate, în timp ce mai mult de 70% din hârtie și carton sunt reciclate?
  • hârtia poate fi reciclată de 7 ori?
  • defrișarea pădurilor amazoniene este cauzată în principal fermieri, de cultivarea pământului cu soia și mai puțin de 1% de gestionarea incorectă pentru producerea de hârtie?
  • în Europa, mai mult de 99% din lemnul pentru producerea hârtiei provine din păduri gestionate durabil?
  • în ultimii 20 de ani pădurile Europei au crescut cu până la 17 milioane de hectare, echivalentul a 1,5 milioane de terenuri de fotbal în fiecare an?
  • anual, pădurile captează 15% din emisiile globale de CO₂ și sunt cele mai mari surse de divesitate biologică?

Tehnologia digitală avansată face ca tipăritul să devină și mai sănătos și mai profitabil pentru întreaga planetă. În 2016, Agrafa Print a trimis la reciclat 12.720 kg de hârtie, iar în portofoliul produselor se găsesc circa 55 de materiale cu eticheta eco, obținute prin reciclare de hârtie sau plastic.

Fii responsabil, utilizează corect hârtia! Noi o facem deja.


Foto: Pădure de eucalipt din Brazilia. În prezent, acest arbore este cea mai folosită materie primă pentru producerea celulozei care intră în componența hârtiei, datorită randamentului ridicat și a capacității mari de regenerare.

Printul în era digitală

prezentare-cu-spira-Every-Matrix

Fără a fi nevoie de o matriță, tiparul digital are avantajul de a reduce masiv timpul de execuție al oricăriei imprimări și personalizări promoționale. Seriile mari de imprimare pot fi ușor înlocuite cu numărul exact de materiale promoționale de care o companie medie și mică are nevoie în campaniile promoționale pe care le desfășoară, fără a fi nevoie de cheltuieli imense din sumele alocate bugetului de marketing. Deși tiparul clasic este renumit prin calitatea mult mai bună a printului, metodele de personalizare digitală sunt accesibile tuturor companiilor ce își construiesc campanii promoționale spontane. Serviciile de imprimare și finsare digitală oferă, pe lângă beneficiile rapidității execuției și ale costului redus, o multitudine de combinații de personalizare pentru ca instrumentul promoțional pe care se axează campania să fie exact așa cum îți dorești.

Pe lângă personalizarea ieftină, rapidă și eficientă la o calitate bună, serviciile de print și finisare digitală oferă posibilitatea de a crea produse promoționale de la zero. Unele dintre cele mai bune exemple sunt mărțișoarele realizate la Agrafa Print. Pentru producția lor, folosim diverse materiale: plastic, cauciuc, lemn, metal, pe care le tăiem și decupăm în diverse forme cu ajutorul cutterului digital. Pe unele le personalizăm cu un mesaj tipărit digital, iar pe altele le gravăm cu diferite forme sau mesaje. Totul se realizează rapid, iar produsele pot fi personalizate exact cum îți dorești.

Diferențe de culori

rbg & cmyk

Poate că ați observat de multe ori că atunci când imprimi ceva, culorile din print sunt diferite de cele din format digital. Este un lucru cât se poate de normal deoarece vorbim de modele de culori diferite. În lumea imaginilor, a ilustrațiilor și a designului grafic sunt două direcții cromatice.

rbg vs cmyk

RGB sunt culorile lumină destinate ecranelor, inclusiv a celui la care te uiți acum. Fiecare ecran este format din milioane de pixeli, fiecare divizat la rândul lui în subpixeli formați din aceste 3 culori: roșu, verde, albastru. Combinate în diferite cantități, aceste trei culori creează o gamă imensă de culori și nuanțe lumină, disponibile numai în lumea digitală. Aceste culori creează culoarea alb printr-o combinație egală a cantității fiecărei culori, numindu-se și culori aditive.

CMYK sunt culorile pigment, destinate imprimării. Pe când la RGB, albul se creează adăugând culoare, în modelul CMYK albul se creează sustrăgând culoare, așadar vorbim despre culori substractive. Spre deosebire de RBG, culorile CMYK nu se combină formând alte culori sau nuanțe, ci se aștern strat cu strat pe materialul de imprimat până când se obține modelul dorit. Orice imagine imprimată este formată din puncte minuscule de cyan, magenta, yellow și black. Cu cât punctul este mai mare, cu atât culoarea respectivă este mai bine reprezentată.

Așadar, atunci când vrei să imprimi ceva, asigură-te că designul grafic este creeat în format CMYK sau că imaginea pe care vrei să o imprimi este convertită în acest format pentru a beneficia de printuri calitative în culorile pe care ți le dorești.