Blog În fiecare zi, alese şi culese... Printul digital vs. tradițional: ce a marcat evoluția din domeniu

Printul digital vs. tradițional: ce a marcat evoluția din domeniu

Printul digital a schimbat considerabil modul în care se lucrează într-o tipografie. Chiar dacă aceleași produse pe care le promovăm acum ca fiind realizate prin intermediul acestui procedeu existau și înainte, calitatea este acum cuvantul de bază. Dincolo de diferențele clare dintre rezultatele unui proiect digital de imprimare și unul de tip offset, mai există o serie de argumente în favoarea acestui serviciu de top pe care noi îl oferim.

Prima diferența constă în numere

Putem face referire cu siguranța la preț, dar acestui aspect încă nu i-a venit rândul în acest material. Vorbim în schimb la acest sub-punct de faptul că nici un client nu este nevoit să dea comenzi mari și împovărătoare din punct de vedere financiar pentru a beneficia de un produs personalizat. Ne referim aici la produse precum mape, felicitări, coli cu antet, etichete, flyere, cataloage. Deși unele materiale promoționale sunt mai eficiente atunci când sunt printate în număr mare, să lăsăm aceste decizii la latitudinea celor care se ocupă de partea de marketing. Noi ne vom rezuma la ceea ce știm “ca-n palma”: print digital.

In funcție de nevoile clientului, aceste produse pot fi executate chiar și într-un număr mic de exemplare sau chiar într-un singur exemplar. Acest lucru se datorează faptului că nu este necesară schimbarea matrițelor la fiecare proiect de imprimare. Tipografiile scapă astfel de plata filmelor și a plăcilor tipografice. Nu se mai aplică nici costurile de manoperă prepress.

digital print

Personalizarea, asul din mânecă

Printul digital este cea mai potrivită metodă pentru produsele personalizate. Un foarte bun exemplu în acest sens ar fi albumul de nuntă.

De cele mai multe ori, acest produs este comandat în 2-5 exemplare. Realizarea acestuia la o tipografie tradițională este costisitoare iar calitatea produsului finit nu se compară cu cea rezultată în urma folosirii unei imprimante laser și a unui model de bază digital.

Întrucât acest procedeu permite livrarea produselor realizate punctual, conform cerințelor clienților, putem spune că personalizarea este punctul forte și poate argumentul decisiv care justifică trecerea de la o versiune la alta.

Rapid și…atât

                Nu e destul? Ne-am obișnuit ca multe dintre lucrurile cu timp scurt de execuție să fie de calitate îndoielnică. Adevărul este ca în acest caz, ceea ce se face înainte de a da bunul de tipar este ceea ce contează. Grafica digitală și prelucrarea imaginilor sunt aspectele trecute cu vederea de marea majoritate a celor care solicită servicii de print digital.

Costuri. Da, am ajuns și aici!

Este dificil să facem o trecere în revistă a ceea ce print digital înseamnă pentru fiecare client în parte, întrucât fiecare proiect este diferit. Totuși, putem vorbi despre ce înseamna oferirea acestui serviciu pentru o tipografie: un soft de prelucrare și finisaj performante și echipamente de ordin tehnic de ultimă generație. Cerneală și toner de cea mai bună calitate și personal care să le manevreze pe toate.

Aici încheiem acest curs introductiv și sperăm că v-am venit în ajutor cu informații utile. Până la următoarea ”citire”!

Importanța obiectelor promoționale în consolidarea brandului (I)

Articolul Anterior

Ne mărim echipa – angajăm lucrător în domeniu administrativ și manipulare marfă

Articolul Urmator