Blog În fiecare zi, alese şi culese... Marile succese şi printul tradiţional

Marile succese şi printul tradiţional

Trendurile digitale care au luat cu asalt lumea marketingului în ultimii ani, cu precădere, nu au împiedicat mari nume de pe piaţa autohtonă şi internaţională să recunoască în continuare multiplele avantaje ale tehnicilor de promovare tradiţionale. Deşi joacă un rol diferit în lumea marketingului acum, printul tradiţional se consideră încă a fi o parte vitală în strategia promoţională a multor business-uri.

Metodele tradiţionale de promovare reactualizează publicitatea de imagine, care constituie unul dintre cele mai importante aspecte în ceea ce priveşte dezvoltarea unui brand sau business. Ce face printul este să ancoreze reputaţia afacerilor pe o piaţă acerbă şi competitivă, conferă unicitatea atât de mult căutată, atunci când se face uz maxim de creativitate.

Pe plan naţional

În ţara noastră, o campanie derulată în perioada septembrie – noiembrie 2009 pentru promovarea unei mărci de ciocolată a atras vânzarea a peste 9 milioane de tablete. Campania a inclus atât comunicare online şi new media, cât şi promovare tradiţională: stickere personalizate au însoţit tabletele de ciocolată, formulare tipizate personalizate pentru public au făcut obiectul unui studiu, afişe cu evenimente ale brandului au fost amplasate în diverse locaţii, steguleţe şi postere personalizate s-au oferit chiar jurnaliştilor prezenţi la evenimentul de lansare cu presa şi nu numai.

Campania s-a dovedit a fi un real succes, nu doar din punct de vedere financiar, ci şi al comunicării intense, directe, care a lăsat impresii plăcute publicului larg şi a creat un sentiment de apropiere faţă de brand. Există aşadar anumite segmente unde marketingul online nu are acces şi de unde metodele tradiţionale de promovare trebuie să preia ştafeta. Am putea spune că promovarea digitală acoperă necesităţile şi funcţionalităţile vremurilor în care trăim, în timp ce printul tradiţional este mult mai vizual şi creează o legătură aparte între consumator şi brand.

Sensibilizare şi conştientizare

Promovarea produselor sau dezvoltarea imaginii publice nu sunt singurele domenii de activitate care pot fi puse în strânsă legătură cu printul tradiţional. Acesta reprezintă în aceeaşi măsură o metodă directă de a sensibiliza publicul şi de a-l face conştient cu privire la diversele probleme atât de pregnante în societatea umană. Imaginea de mai jos reflectă cum nu se poate mai bine dificultăţile ciclului vieţii pe străzi, lipsa unui adăpost reprezentând una dintre cele mai mari probleme întâlnite peste tot în lume. Printul a fost lansat în Franţa în anul 2010 cu titlul generic: „The more you live on the street the harder it is to get off it.”

agrfa foto

Sursa: Coloribus (http://goo.gl/UcZOZL)

Dacă e ceva cu adevărat important în lumea printului tradiţional, un aspect care nu trebuie nicidecum trecut cu vederea, este acela că printurile sau metodele de promovare tradiţionale trebuie să fie cu adevărat surprinzătoare, mai ales în această eră digitală. Pentru că, spre deosebire de mediile digitale, care pot fi oprite sau dezactivate oricând, printul tradiţional e mereu acolo, în văzul consumatorilor, şi este important ca acesta să aibă relevanţă pentru ei.

Cross media – de la online la print şi viceversa

Articolul Anterior

The next big thing sau cărţile de vizită cu tehnologie NFC

Articolul Urmator