Blog Diverse Iată cum poți deduce cheltuielile de reclamă și publicitate

Iată cum poți deduce cheltuielile de reclamă și publicitate

Cheltuielile deductibile ale unei companii sunt considerate cele efectuate în scopul desfășurării activităților economice. Printre ele se află și cheltuielile pentru marketing, studiul pieței și cheltuielile de reclamă și publicitate, atât timp cât acestea îndeplinesc câteva cerințe de natură formală. Întocmirea unor înscrisuri care să aibă calitatea de document justificativ în cauză, deci o regulă valabilă și în cazul achiziției materialelor și obiectelor promoționale sau de prezentare. Motivul deductibilității cheltuielilor de reclamă și publicitate este unul simplu: la randul lor, ele sunt efectuate în scopul realizării de venituri ale companiei, contribuind la creșterea vânzărilor companiei, deci a profitului ei.

Există astfel o multitudine de situaţii în care aceste cheltuieli de reclamă şi publicitate se pot efectua, de la facturarea unor spoturi de reclamă şi publicitate, transmise prin societăţile de radio şi televiziune, la facturarea de pliante, flyere, bannere sau alte tipărituri ce au ca obiectiv susținerea și promovarea vânzărilor unei companii.

Din perspectiva celor prezentate anterior, putem include în categoria cheltuielilor de reclamă și publicitate și bunurile care se acordă în cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru încercarea produselor și demonstrații la punctele de vânzare, precum și alte bunuri și servicii acordate în scopul stimulării vânzărilor.

De același tratament pot beneficia și unele bunuri acordate gratuit cu diverse ocazii – spre exemplu, aniversarea a 10 ani de la înființarea companiei – în condițiile în care se face dovada că acestea au fost inscripționate cu numele și/sau logo-ul firmei, iar bunurile respective au fost astfel acordate în scopul popularizării numelui firmei. De cele mai multe ori factura furnizorului acelor bunuri este tot ceea ce este necesar pentru a face o astfel de deducere.

Vom stabili, prin cele ce urmează, ce contract va trebui întocmit cu firma organizatoare/ producătoare în cazul unor materiale promoționale care se distribuie pentru promovarea vânzărilor în cadrul evenimentelor organizate de alte firme, astfel încât aceste cheltuieli să fie deductibile.

De principiu, efectuarea acestor cheltuieli trebuie să se structureze pe existența unui contract scris; în subsidiar, obiectul contractului respectiv trebuie să facă posibilă identificarea distinctivă a formelor pe care le îmbracă cheltuielile de reclamă și publicitate, prin stipularea clară a acestora, nu la modul generalist, fără a neglija nici cuantificarea materială, bănească a acțiunilor care urmează a fi efectuate în acest sens.

Așadar, se încadrează în categoria cheltuielilor de reclamă și publicitate deductibile la determinarea profitului impozabil cheltuielile efectuate în scopul popularizării firmei în baza unui contract scris.

Astfel, serviciul de reclamă și publicitate trebuie să fie efectuat de către o firmă specializată în baza unui contract scris, iar finalitatea acțiunilor să fie creșterea vânzărilor firmei. Contractul încheiat cu o societate/companie trebuie să aibă ca obiect prestarea serviciilor de reclamă și publicitate și să prevadă toate produsele și serviciile achiziționate ca parte a efortului de marketing și publicitate.

Obiecte promoționale și metode de personalizare

Articolul Anterior

Un an organizat

Articolul Urmator