Blog În fiecare zi, alese şi culese... Despre cărţi de vizită şi relevanţa acestora într-o eră digitală

Despre cărţi de vizită şi relevanţa acestora într-o eră digitală

Sfârşitul de an este momentul când multe afaceri trag linie şi stabilesc bilanţul pentru anul precedent, succesele înregistrate şi evoluţia afacerii. Dar când şampania a încetat să mai curgă, iar jocul de artificii s-a terminat, ştim că este timpul pentru un nou început. Se stabilesc  rezoluţii de afaceri acum, noi directive şi planuri de marketing. Se regândesc elementele de identitate a brandurilor şi se iniţiază planuri curajoase de reinventare. Identitatea unui brand este un aspect foarte important care are potenţialul de a convinge clienţi şi care inspiră încrederea atât de necesară parteneriatelor de lungă durată. Ştim acest lucru.

Ştim că percepţia publicului dictează în mare măsură succese şi insuccese în lumea afacerilor. Iar social media a devenit unul dintre cele mai importante mijloace de recunoaştere a brandurilor şi de formare a identităţii acestora. Şi fiind atât de mult conectaţi la tehnologie, iar afacerile şi oamenii din spatele afacerilor folosind în cea mai mare parte canalele sociale pentru a distribui informaţie, bineînţeles că există dubii în privinţa instrumentelor tradiţionale şi a relevanţei acestora în era digitală.

Mai au bannerele stradale vreun efect în lumea marketingului de calitate? Mai sunt cărţile de vizită folositoare sau necesare în stabilirea unor relaţii?

Adevărul e că schimbul de cărţi de vizită între afacerişti, antreprenori, conferenţiari, organizatori de evenimente etc. încă se practică şi încă este de actualitate. Chip Cutter, senior editor pentru reţeaua socială LinkedIn, a scris la un moment dat despre cum oamenii aflaţi la o conferinţă TED din 2013 prezentau interlocutorilor cărţi de vizită angró, spre propria sa surprindere. Cutter îşi imagina că oamenii care participă la aceste conferinţe şi atât de avizi după tehnologie, ar fi preferat metode ceva mai moderne de a se conecta unii cu ceilalţi. Însă, în acele împrejurări, cărţile de vizită s-au dovedit a fi prioritare.

Câteva motive pentru care cărţile de vizită sunt încă considerate un instrument relevant:

1. Se folosesc foarte uşor şi sunt mereu la îndemână.

2. Pot fi tipizate în funcţie de evenimentele la care se participă, oamenii cărora li se oferă etc.

3. Pentru cei care au dificultăţi în a reţine nume, sunt o metodă eficientă de a se conecta ulterior cu anumite persoane pe reţelele sociale.

4. Inspiră încredere şi spun multe despre profesionalitatea posesorului.

5. Nu în ultimul rând, sunt foarte accesibile din punct de vedere financiar.

Care sunt cele mai importante informaţii ce trebuie trecute pe o carte de vizită, precum şi ce nu trebuie trecut pe o carte de vizită, vorbim într-un articol următor.

Incursiune în lumea felicitărilor de Crăciun

Articolul Anterior

5 cele mai relevante aspecte ale eficienţei produselor de promovare

Articolul Urmator