Blog În fiecare zi, alese şi culese... De ce mai folosim cărțile de vizită?

De ce mai folosim cărțile de vizită?

Deși unele persoane consideră că a da cărți de vizită în cadrul întâlnirilor de afaceri este o chestiune depășită atâta timp cât toată lumea poate fi găsită online, din punct de vedere al etichetei în afaceri, acest gest rămâne unul recomandat tuturor celor care vor să fie văzuți ca fiind adevărați profesioniști. Efortul pe care un potențial partener de afaceri sau furnizor de servicii îl face pentru a se asigura că numele lui este reținut nu este decât o formă de respect față de colaborarea pe care ar dori să o asigure.

Importantă ca o strângere de mână, dar mai eficientă

Avem în continuare nevoie de cartea de vizită. Indiferent cât de reușită a fost prezentarea noastră și cât de bună a fost impresia pe care am reușit să o facem, toate acestea sunt lipsite de valoare atâta timp cât nu lăsăm un memento pentru ca potențialul client să nu ne uite, să nu fie nevoit să facă un efort pentru a-și aminti de noi, să nu ”poposească” întâi pe site-ul unui competitor a cărei carte a găsit-o la îndemână după un eveniment.

Ne reprezintă acolo unde noi nu mai avem acces

Am ținut o prezentare, am spus tot ceea ce era de spus, am folosit toate argumentele din dotare. Potențialul nostru client a reținut ceea ce a dorit să rețină, a notat sau a primit de la noi un brief conținând tot ceea ce am discutat și urmează să ia o hotărâre în spatele ușilor închise. Acolo noi nu avem acces. Nici argumentele noastre convingătoare, decât dacă acestea încă mai răsună în capul decidentului nostru.

O carte de vizită plasată strategic, pusă la îndemână, va da impresia de accesibilitate. Va oferi partenerului de discuții siguranța că știm să îi anticipăm nevoile și că o colaborare cu noi ar fi eficientă, bine organizată și profitabilă.

Spune despre noi ceea ce am vrea să spunem fără a pune asta în cuvinte

Modul în care ne prezentăm la o întâlnire, modul în care discutăm, reflectă imaginea și atitudinea companiei față de client. Fiecare detaliu va conta în acest sens. Materialele de prezentare, tot ceea ce înmânăm în numele companiei, trebuie să completeze perfect imaginea pe care ne străduim să o creăm. Cartea de vizită nu face excepție. Hârtia pe care este printată, fontul, culoarea, mesajul, modul în care informațiile utile sunt aranjate în pagină, toate acestea contează pentru clientul care își va face o idee în funcție de cât de multă atenție acordați unui item de prezentare.

Știm desigur că trăim în era digitală, unde tot mai puține lucruri se fac în format standard și unde toate informațiile se găsesc online. Chiar și așa, prezentarea unei cărți de vizită este echivalentul prezentării la interviu cu propriul CV printat. Știm că și intervievatorul va avea o copie dar este mai bine să venim pregătiți, pentru a arăta că suntem cu adevărat interesați de o colaborare. Este un gest ce va fi apreciat de către clienții care, dacă nu vă caută online pe loc, au mari șanse să uite până ajung acasă sau la birou.

Cum alegem cărțile de vizită – mic îndrumar pentru marii afaceriști (II)

Articolul Anterior

Scurtă incursiune în lumea printului digital – ce trebuie să știți despre acest procedeu

Articolul Urmator