Blog Diverse De ce avem nevoie de comunicare corporate

De ce avem nevoie de comunicare corporate

Comunicarea corporate presupune dezvoltarea, cultivarea și menținerea unei identități corporate în cadrul unei companii, sau a unei imagini de brand în cazul unui produs. O comunicare corporate solidă oferă inițiative pentru a întări imaginea companiei, pentru a menține o reputație pozitivă de durată și pentru a comunica audienței externe (clienților, consumatorilor) sau celei interne (angajaților, partenerilor).

Construirea unei identități organizaționale, sau a unei identități corporate presupune, odată cu procesul de branding, insuflarea viziunii și misiunii companiei unor entități cu care aceasta intră în contact. Identitatea corporate se referă la unicitatea unei organizații, în strânsă legătură cu imaginea și reputația companiei, atât pe plan intern, cât și pe plan extern. În construirea unei identități organizaționale se mizează pe acele caracteristici ale companiei pe care angajații, clienții, partenerii și investitorii le consideră esențiale și distictive. Acestea sunt direcțiile de comunicare fundamentale care integrează angajații în companie.

Comunicarea corporate înglobează metodele și procedeele necesare pentru promovarea calităților companiei, poziționarea acesteia și locul ei pe piață. Ea presupune planificarea unei serii de activități de comunicare externă (publicitate orientată pe consumator) și internă (relații de business între angajați, parteneri, investitori) care au ca scop proiectarea unui mesaj unitar și a unei atitudini comune.

Așadar, comunicarea corporate presupune un mix complet de marketing care reușește să construiască un micro-univers capitalist, cu valori și viziuni, în care angajații, consumatorii, partenerii și investitorii devin „cetățeni”, aderând la valorile și la viziunea acestuia. Acest mix de marketing se realizează extern prin metode clasice de promovare PR, ATL, BTL și intern prin diferite instrumente corporate care redau imaginea companiei în interiorul acesteia: coli cu antent, plicuri, formulare tipizate, bloc notes, personalizate cu însemnele distinctive ale companiei (logo, siglă, slogan); ecusoane, legitimații și insigne, pentru a reda ideea de individ care aderă la valorile companiei; uniforme personalizate în unele cazuri (restaurante, hoteluri); felicitări, invitații, cărți poștale trimise în numele companiei; CD-uri/DVD-uri și stick-uri personalizate, utilizate în cadrul ședințelor, conferințelor și prezentărilor.

Comunicarea corporate este recunoscută ca fiind cea mai bună metodă posibilă de a construi o identitate corporate de lungă durată. Această practică a ajutat firmele mici, corporațiile și chiar companiile start-up să dezvolte și să mențină o identitate de corporate branding unică, ajutându-le uneori să limiteze pierderile în cazul căderilor de piață, a scenariilor de criză sau a declarațiilor controversate ale oamenilor din conducere. Un astfel de exemplu este AIG, grupul de companii de asigurări din Statele Unite despre care se spune că a dat startul crizei financiare din 2008. După nenumărate pierderi și acuzații, în anul 2012 gigantul economic a trecut toate companiile de asigurări pe care le deține printr-un proces de rebranding, asociindu-le numele AIG. Astfel, AIG a dovedit că are o comunicare corporate puternică, vrând să transmită seriozitate și asumându-și responsabilitatea pentru toate prejudiciile financiare cauzate anterior.

Laura Stochiță
Account Manager

Când și cum utilizăm producția publicitară

Articolul Anterior

Ce impact are printul promoțional în domeniul HORECA

Articolul Urmator