Blog Diverse Ce impact are printul promoțional în domeniul HORECA

Ce impact are printul promoțional în domeniul HORECA

HORECA este, probabil, domeniul de business cu cel mai mare potențial creativ care se poate reflecta în industria printului promoțional. Cu puțin simț artistic și un concept bine pus la punct, orice deținător al unei afaceri din acest domeniu (cafenea, cofetărie, restaurant, firmă de catering, country club, hotel sau pensiune, bar, pub) poate pune la punct o comunicare excelentă prin intermediul instrumentelor de marketing și al obiectelor promoționale personalizate.

În România, în ultimii ani, această piață a început să crească rapid odată datorită dezvoltării economice, care a generat din ce în ce mai multă cerere, dar și din cauza competiției, făcând loc și multor afaceri de nișă. Însă, indiferent de conceptul de afaceri, observăm că HORECA a început să împrumute din afară o serie de detalii fine de comunicare cu clientul. Nu de puține ori rămânem plăcut impresionați când un hotel își marchează brandul prin toate elementele oferite odată cu cazarea sau când mâncarea comandată ajunge bine aranjată în cutii special create pentru preparatele din meniu și nu în caserole de unică folosință cumpărate în cantități industriale din hipermarketuri.

Dintre conceptele de business care au început să fie mai deschise în a investi în astfel de instrumente de marketing, exceptând lanțurile de fast food și francizele, cele mai multe sunt conceptele străine adaptate autentic, cum este cazul fru fru, care produce, comercializează și livrează mâncăruri și bături. Aceste concepte au nevoie și de etichete pentru produse, și de pliante și de pungi personalizate, și de meniuri, și de servețele și de uniforme pentru angajați, totul este gândit până în cele mai mici detalii pe principiul unei francize. Apoi sunt firmele de catering și cofetăriile care au început să ofere alimentele în cutii personalizate, create special pentru meniul lor. Restaurantele personalizează, de obicei, uniformele angajaților și unele dintre componentele veselei sau tacâmurile. Cele mai puține cereri vin din sfera hotelurilor și pensiunilor românești care investesc mai puțin în aceste detalii fine de comunicare și mai mult în ospitalitate.

Deși este loc de mult mai multă creativitate și efervescență în promovarea afacerilor de servicii și industrie alimentară, un lucru este totuși îmbucurător, aceasta se află în plin proces de dezvoltare și promite încercări neobișnuite de comunicare. Este nevoie doar de puțin avânt și curaj de a miza financiar și pe o astfel de comunicare. Într-o lume orientată din ce în ce mai mult spre mediul digital, HORECA rămâne domeniul cu un potențial imens în interacțiunea directă a brandului cu consumatorul, beneficiarul produselor și serviciilor.

De ce avem nevoie de comunicare corporate

Articolul Anterior

În anumite arii de business, uniforma este esențială pentru definirea brandului

Articolul Urmator