Blog Sfaturi Branding, marketing și obiecte promoționale

Branding, marketing și obiecte promoționale

Obiectele promoționale reprezintă o strategie bună de promovare datorită impulsului oferit în recunoașterea unui brand. Utilizarea obiectelor promoționale creează un impact pozitiv pentru brand și pentru identitatea lui, dar ajută și la creșterea vânzărilor. British Promotional Merchandise Association (BPMA) a efectuat un studiu pentru a identifica modalitatea prin care recunoașterea brand-ului și creșterea vânzărilor sunt influențate de utilizarea obiectelor promoționale într-o campanie. Pe lângă brand awareness și creșterea vânzărilor,acest tip de promovare aduce și alte beneficii.
Iată câteva dintre descoperirile făcute în urma studiului:

  • 66% dintre participanți spun că și-au amintit de brand-ul aflat pe produsul promoțional timp de un an de la primirea produsului.
  • Beneficiile produselor promoționale amortizează mai eficient investiția decât promovarea outdoor sau radio, apropiindu-se de promovarea prin print sau TV.
  • 79% dintre respondenți spun că este foarte probabil să facă afaceri în viitorul apropiat cu respectiva companie/brand.
  • Majoritatea participanților (87%) păstrează un produs promoțional mai mult de un an.
  • Mai mult de jumătate dintre respondenți spun că și-au schimbat pozitiv impresia despre o companie după primirea obiectului promoțional.

În graficul de mai jos găsești un top al celor mai populare obiecte promoționale:

grafic obiecte promotionale

Unul dintre principalele motive pentru care consumatorii păstrează cadourile promoționale este pentru că ei le găsesc utile. Dacă ne raportăm la perioada de păstrare a produselor promoționale, cănile au fost declarate cel mai păstrat produs.

În ceea ce privește longevitatea, o mare parte dintre respondeți păstrează un produs promoțional mai mult de un an, iar 30% pot păstra un produs și până la 4 ani. Timpul de păstrare al unui obiect promoțional este direct proporțional cu numărul de impresii despre obiectul respectiv, atât ale deținătorului, cât și ale celorlalte persoane care îl observă.

Criteriul prin care ar trebui ales un produs promoțional, care să rămână memorabil, este raportul dintre utilitate și design.

Impactul acestor produse asupra beneficiilor pentru brand sau companie este imens. Atât obiectul promoțional primit, cât și numele brandului sau al companiei pot fi amintite pentru o perioadă mare de timp. De fapt, peste 94% dintre cei care au participat la studiul de cercetare au spus că nu uită brand-ul, compania de pe obiectul promoțional primit.

Principala utilitate a obiectelor promoționale este aceea de a crește recunoașterea brand-ului, însă orice obiectiv ai avea atunci când alegi să utilizezi produse promoționale, acestea vor ajuta cu siguranță la creșterea notorietății brand-ului, dar și la creșterea vânzărilor. Pentru că ne apropiem de final de an, și toată lumea se bucură de magia cadourilor este esențial să includem în strategia noastră de promovare și obiectele promoționale. Fie că dezvolți afaceri B2C (business-to-consumer), B2B (business-to-business), B2G (business-to-government) B2E (business-to-employee) sau MLM (multilateral marketing) ajută-ți brand-ul sau compania să iasă în evidență cu ajutorul logo-ului imprimat pe produsele promoționale. La Agrafa Print Services găsești de toate, de la pixuri, până la căni și tricouri. Avem o multitudine de produse de imprimat cu logo-ul companiei sau brand-ului tău. Abia așteptă să spună lumii despre afacerea ta!

Sursă imagine: musicgloballiance.com

Ars longa, vita brevis

Articolul Anterior

Evenimente de business pe final de an

Articolul Urmator