Blog În fiecare zi, alese şi culese... 3 lecţii. 3 dintre cele mai remarcabile campanii de promovare ale tuturor timpurilor

3 lecţii. 3 dintre cele mai remarcabile campanii de promovare ale tuturor timpurilor

Să alegi una singură, cea mai creativă şi mai bună campanie de promovare gândită vreodată, nu este doar dificil. Este de-a dreptul irealizabil. Pentru că sunt atât de multe care au circulat de-a lungul timpului şi care au ştiut să pună punctul pe i, chiar nu ai cum să alegi una singură în defavoarea atâtor altora.

Mai mult, există zeci de alte campanii, în afara celor de faţă, care ar merita incluse în topul celor mai bune. Iar topul ar fi probabil destul de mare. Pentru acest articol însă am selectat doar 3 dintre acelea care au avut o contribuţie majoră asupra dezvoltării brandului.

got-milk-logo

Timp de 19 ani Got Milk? a reprezentat sloganul campaniilor publicitare pentru National Milk Industry din Statele Unite. Derulată pentru prima dată în 1995, această campanie a inspirat sute după sute de sloganuri Got – şi, până în ziua de astăzi, parodiile continuă. Un top al celor mai inspirate a fost publicat chiar de oamenii din spatele sloganului. Iar în Statele Unite, zeci de asemenea formule Got – s-au imprimat angro pe abţibilduri şi tricouri. Got the blues?, Got news?, Got games?, Got booze?, Got teeth? sunt numai câteva.

nike-just-do-it

Orice campanie de succes vine însoţită şi de un slogan pe măsură, iar Nike nu face excepţie de la regulă. De-acum un icon cultural în lumea sporturilor, Just Do It a devenit atât de popular, în parte, şi datorită faptului că sloganul poate fi pus în legătură cu absolut orice aspect din viaţa de zi cu zi, nu doar cu diverse activităţi sportive. Orice ţi-ai pus în minte să faci, pur şi simplu, fă. Cam de aici a pornit întreaga idee de campanie, de la un mesaj scurt şi la obiect cu care toţi oamenii pot rezona.

famouscampaigns-2

Volkswagen Think Small este campania care a propulsat o maşină străină oarecare în rândurile celor mai dorite tipuri de autovehicule din anii ʹ50 şi ʹ60 în America. Şi a reuşit acest lucru datorită copy-ului îndrăzneţ şi onest. Campania a prezentat maşina pentru ceea ce era, un model simplu, nu foarte rapid şi nici mare, dar care îşi făcea treaba şi şi-o făcea bine. Printul înfăţişând o mare de alb în care tot ce se poate vedea e aproape o mini maşină a făcut furori la acea vreme.

Care sunt cele 3 lecţii pe care campaniile de mai sus le-au dat marketingului?

Got milk? a demonstrat că uneori cea mai bună direcţie de urmat este nu neapărat să te dedici total atragerii de noi clienţi, ci să îi determini pe cei existenţi să-ţi aprecieze şi mai mult produsul. Ceea ce Got Milk? a şi reuşit.

Nike Just Do It este exemplul perfect al unui slogan cu care oricine se poate identifica, motiv pentru care, 26 de ani de la campanie, încă este actual. Lecţia? Găseşte o punte de legătură emoţională între brand şi clienţi.

Produsul ideal? Poate că nu, dar ce contează? Îşi face treaba şi îşi face treaba bine. Volkswagen a vândut onestitate în primul rând, iar acest lucru a fost apreciat. Produsul ideal nu este întotdeauna produsul pentru toată lumea.

Marile companii şi marile logo-uri. Atunci şi acum

Articolul Anterior

Cărţile de vizită metalice, cărţi de vizită excepţionale

Articolul Urmator