Blog În fiecare zi, alese şi culese... 3 cele mai populare obiecte personalizate în secolul al 19-lea

3 cele mai populare obiecte personalizate în secolul al 19-lea

Multe întâmplări şi lucruri mari definesc secolul al 19-lea din istoria umanităţii, dar mai ales unul printre cele mai relevante pentru lumea în care trăim astăzi şi pentru subiectul acestui articol, cele mai populare obiecte personalizate din secolul al 19-lea. Acest lucru este procesul de industrializare, care a luat cu asalt societăţile preponderent agrare din secolele precedente. Atâtea schimbări sociale şi economice nu puteau decât să contribuie la fluxul continuu de producţie în masă, fapt ce, inevitabil, a dus la dezvoltarea continuă a ţărilor.

Trecerea de la mâna de lucru manuală la munca automatizată a facilitat deci producţia pe scară largă. Evident, aceasta a însemnat creşterea numărului de producători, iar odată cu prezenţa tot mai mare a acestor companii pe piaţă, a apărut ideea şi necesitatea de distincţie. A apărut conceptul de singularitate sau, folosind un termen al zilelor noastre, brand. Şi pentru că mijloacele de manufacturare permiteau de-acum diverse, companiile s-au gândit să utilizeze şi alte metode de promovare, pe lângă tradiţionalele reclame printate.

Care sunt deci acele obiecte personalizate atât de populare în secolul al 19-lea? Deloc surprinzător, lista începe cu un produs la fel de popular si astăzi.

Semne de carte

Cititul era în secolul al 19-lea (nouă ne place să credem că mai e şi astăzi) o pasiune des întâlnită. Iar în acea perioadă, odată cu dezvoltarea cromolitografiei care permitea imprimarea în mai multe culori, a devenit ceva obişnuit pentru companii să ofere semne de carte frumos colorate şi imprimate, în scopul promovării. Şi nu conta că erau promovate asigurări de viaţă, obiecte casnice sau de înfrumuseţare. Semnele de carte îşi îndeplineau scopul pentru că erau utile şi da, elegante.

step0001

Semn de carte sec. 19, Rusia sau Franţa (Sursă foto: The Metropolitan Museum of Art)

Butoni

De la butonii lui George Washington ajungem la Abraham Lincoln, în timpul căruia butonii au căpătat o alură şi mai politică, fiind folosiţi în campanii de multe ori. În  acelaşi timp, în epoca victoriană, butonii erau utilizaţi pentru a transmite mesaje mai delicate sau personale doamnelor. Dar vom intra în mai multe detalii privind acest aspect într-un articol următor.

step0001 (1)

Butoni sec. 19, Franţa. (Sursă foto: The Metropolitan Museum of Art)

Tirbuşoane

Când Adolphus Busch, binecunoscutul berar din a  doua jumătate a secolului 19, îşi trimitea oamenii în taverne pentru a-i vinde berea, nu-i trimitea doar cu atât. Punea alături o serie de obiecte promoţionale care să însoţească produsele sale. Tirbuşoane personalizate, în primul rând, chiar foarte populare în acele vremuri, şi bricege personalizate.

Dacă am lua-o pas cu pas în istorie, probabil am ajunge să descoperim că obiectele personalizate datează şi de mai devreme. În 1450, de exemplu, când Gutenberg a inventat tiparul, s-a început producerea în masă a broşurilor şi fluturaşilor. Dar referiri s-ar putea face şi la epoca romană când, promovând creştinismul, Constantin cel Mare a comisionat fierarii şi argintarii cu inscripţionarea simbolurilor creştine pe bijuterii şi monede.

Săpun, praf de copt şi gumă: dintr-una-nalta, îţi spunem noi ce nu ştiai despre Wrigley

Articolul Anterior

ZINK & Zero Ink: imprimanta fără cerneală Polaroid

Articolul Urmator