Când alegem gravura ca metodă de personalizare

Gravura este una dintre cele mai vechi metode de marcare a anumitor obiecte, fiind de-a lungul timpului efectuată cu mai multe unelte și aparate. Însă, odată cu tehnologia laserului, putem realiza matrițe perfecte constituite chiar și din elemente grafice foarte complicate. Când vorbim despre gravura modernă, ca metodă de personalizare, ea este preferată în diverse domenii precum telecomunicații, medical, industria de automobile.

Marketingul și publicitatea sunt domenii cu provocări constante, iar materialele publicitare găsesc permanent căi de diversificare, fie în ceea ce privește producția, fie doar în ceea ce privește personalizarea. Gravura, ca metodă de personalizare pentru diverse materiale, spre deosebire de print, conferă materialului promoțional un aspect pretențios, clasic, atemporal.

Bineînțeles, atunci când alegem gravura ca modalitate de personalizare trebuie să ținem cont și de materialul suport al obiectului. Nu putem grava pe hârtie, însă putem realiza decupaje în diverse forme. Plasticul este un material care poate fi gravat, însă efectul estetic final va fi unul slab. Personalizarea prin gravură pe plastic implică meticulozitate pentru că trebuie să ții cont de multe aspecte. Nu este imposibil, dar necesită multă creativitate. În general, gravura face echipă bună cu obiectele din metal sau lemn, materiale primare, naturale, pe care gravura și-a și pus amprenta de-a lungul timpului.

Grafica joacă și ea un rol important în obținerea unui efect publicitar impecabil între obiectul publicitar și gravura cu laser. Bineînțeles că și aici trebuie să luăm în considerare suprafața de personalizare, anumite unghiuri ale obiectului, dimensiunea obiectului în raport cu suprafața graficii. O gravură supradimensionată pe un obiect mic nu-și va avea rostul, pe când o gravură mică sau minusculă pe o suprafață mare poate crea un efect de surpriză.

Există o mulțime de posibilități încă neexploatate în ceea ce privește gravura ca metodă de personalizare publicitară, poate și din cauza faptului că, până recent, era destul de greu de realizat. Acum, tehnologia ne permite să efectuăm lucrări în gravură aproape la fel de rapid ca pe cele în print la o calitate impecabilă.

Mihai Baciu
CEO, Agrafa Print

Cărți de vizită creative

Când îi înmânezi cuiva o carte de vizită de-a ta, îi oferi de fapt o mică, dar importantă, introducere despre cine ești. Spre deosebire de CV-uri sau scrisori de intenție, cartea de vizită este ușor de rătăcit printre cărțile de vizită pe care un om de afaceri le primește zilnic. Așa începe o nouă etapă a acestui instrument de marketing care aduce în prim plan calitatea și originalitatea unei cărți de vizită. O carte de vizită cu un design creativ va rămâne mai mult timp în mintea celui care o primește, fiind de-a dreptul fascinat de inovația adusă acestui instrument de marketing. Se spune că o carte de vizită care nu se potrivește într-un portcard obișnuit va rămâne mai mult timp pe birourile oamenilor de afaceri. Toți cei care au îndrăznit să iasă din tiparele standard ale cărților de vizită spun că acest lucru le-a adus mai mult profit în companie deoarece oamenii de afaceri le păstrează mai mult cartea de vizită, își amintesc de ea și, într-un final, ajung să stabilească relații profesionale. Ideea unui design neobișnuit pentru cartea ta de vizită poate pleca de la materialul suport, format, finisări și categoria de business în care activezi. Practic, trebuie găsită combinația perfectă între aceste elemente pentru a realiza cea mai creativă carte de vizită din domeniul tău de afaceri.

Iată doar câteva dintre multele cărți de vizită creative realizate până acum la Agrafa Print. Ei au îndrăznit. Când o vei face și tu?

 

Vasprin

Telecomunicațiile sunt un domeniu destul de ușor de declinat și în ceea ce privește designul cărților de vizită din această categorie de business. Creativitatea cărții de vizită vine din îmbinarea mai multor finisări: policromie, decupaj pe laser, adăugare folio. Astfel, cartea de vizită seamănă cu un card ce susține cartela SIM.

 

Structuri din oțel

În general, aluminiul ca suport pentru cartea de vizita poate suporta mai multe tipuri de finisări. Însă ce face această carte de vizită creativă este imbinarea minimalistă dintre elemente. Materialul suport întreg în format clasic, grafica geometrică, contrastul cromatic induc ideea de rezistență. Un design simplu care reprezintă cu succes acest business.

 

Stomatologie

Nici domeniul medical nu se lasă mai prejos în a da ponturi creative pentru cărțile de vizită. Materialul suport din plastic transparent reusind să redea excelent ideea unei radiografii.

 

Cătălin Bugean, regizor

Această carte de vizită în formă de clachetă este realizată prin mai multe finisări. Desi cartea de vizită este imprimată monocromatic, se remarcă prin piesele îmbinate cu o capsă metalică.

 

Cutia cu nasturi

Printul ce imită lemnul și materialul suport, carton multistrat, fac din această carte de vizită una creativă deoarece, privită de sus, induce ideea unei cutii din lemn.

 

AG XECUTIVE

Pluta este un material suport inovativ pentru cărțile de vizită, perfect pentru companiile eco și pentru domenii de business apropiate de natură.

 

SwitchMORN coffee

Un exemplu de carte de vizită creativă care iese din formatul standard prin finisarea cu decupare pe cutterul plan, ce poate realiza orice format.

 

Rowings

Când spunem orice format, chiar vorbim serios. Această carte de vizită rupe orice bariere datorită tehnicilor prin care a fost realizată pentru a ajunge la forma unui avion: print policromie pe plastic transparent, decupare cu laser și îmbinarea părților constituente.

Oferă cadouri promoționale neașteptate

Despre cadourile promoționale potrivite am tot dezbătut, punctând faptul că ele trebuie să corespundă cu specificul companiei sau cu cel al campaniilor în care le folosim. Însă, se întâmplă adesea să rămânem în pană de idei și să ajungem să comandăm aceleași promoționale cu care ne-am obișnuit deja. Pixul, cana, brelocul sunt printre cele mai comandate obiecte promoționale personalizate pe care le primesc clienții sau consumatorii și, de multe ori, aceștia pot strânge colecții formate din aceleași obiecte promoționale personalizate diferit, în funcție de compania sau brandul de la care le-au primit.

Piața promoționalelor este extrem de ofertantă. Numai pe site-ul nostru găsești în acest moment peste 4.500 de obiecte promoționale, grupate pe categorii din care poți alege ceva neobișnuit pentru campaniile tale. Este adevărat că unul dintre motivele pentru care multe dintre promoționale nu sunt comandate este prețul de la care acestea pornesc. Însă, dacă tot depui efortul de a selecta și plăti un cadou promoțional, fă-l să devină o experiență neașteptată pentru cel care îl va primi. Cu toții știm senzația pe care o avem atunci când primim un cadou neaștepat, nu-i așa? Acest lucru se aplică și în cazul cadourilor promoționale din partea brandurilor sau a companiilor.

Dacă nu ai alocat o sumă importantă bugetului de marketing, te poți orienta tot către cele mai utilizate promoționale (pixuri, brelocuri, căni), însă asigură-te că vei folosi o grafică inedită în personalizare. Altfel, dacă oferi în mod repetat același pix, personalizat cu logo, oamenii se vor întreba dacă nu cumva acesta ți-a rămas din campaniile trecute. Nu uita, uneori și o grafică neașteptată poate transforma un produs promoțional banal într-unul wow.

La Agrafa Print găsești întotdeauna un consultant care să te ajute să alegi promoționale potrivite și neaștepate pentru campaniile tale. Putem propune selecții care să îndeplinească toate condițiile pe care le ai. Trebuie doar să ne dai câteva detalii despre campanie, iar noi te vom ajuta. Așteptăm ideile tale.

Cristina Aly
Corporate Account Manager

Materialele promoționale la început de an

Cu toții vrem ca afacerea să meargă din bine în mai bine, iar un nou an aduce multe oportunități de sporire a profitului. Și, știm prea bine că fără o doză suficientă de promovare afacerea nu poate crește. Să presupunem că deja ai stabilit strategia de marketing a anului următor și ai alocat un buget suficient pentru tot ce ai în plan, iată câteva hinturi despre ce nu trebuie să-ți lipsească din mixul de marketing.

Care sunt materialele de promovare pe care le utilizezi frecvent în afacerea ta?
Atât de frecvent că aproape nici nu le mai încadrezi în buhetul de marketing. Da, despre ele vorbim, despre instrumentele de marketing offline cum este cazul cărților de vizită, care nu lipsesc din buzunarul niciunui om de afaceri sau despre pliantele și flyerele care oferă informații suplimentare despre companie. Toate aceste obiecte fac parte din arsenalul permanent de marketing fără de care businessul nu poate trăi, de aceea ele sunt comandate regulat pe parcursul întregului an sau, la început de an, într-o cantitate mare, suficient ca aceasta să acopere consumul pentru tot anul. Avantajele comenzii la început de an sunt că nu vei mai avea grijă să plasezi comanda de reînnoire într-o perioadă în care companiile de print sunt foarte aglomerate.

Ce campanii promoționale dorești să desfășori anul acesta?
Bineînțeles, orice an vine cu noi ocazii a-ți spori afacerea. Pe lângă momentele cruciale din industria de promovare, triunghiul Valentine’s Day – 1 martie – 8 martie, fiecare anotimp reprezintă un nou prilej de promovare a afacerii tale sau de inițiere a unor campanii. Fie că vorbim de campanii legate de evenimente sau sărbători precum Paștele sau Crăciunul, fie că vorbim despre campanii cu premii în bani sau obiecte, pentru a comunica eficient aceste campanii vei avea nevoie de obiecte promoționale speciale pentru clienți, angajați sau partenerii de business.

De ce materiale promoționale ai nevoie pentru campaniile anului 2018?
Aici sunt mai mulți factori care trebuie luați în considerare. Dacă vorbim despre evenimente speciale, promoționalele trebuie să se încadreze în tematica evenimentului și, de ce nu, și în profilul businessului. De exemplu, dacă ai un business auto, pentru 1 martie poți oferi mărțișoare corporate decupate în forme de autovehicule. În campaniile de fidelizare poți oferi odorizante auto, iar în cele sezoniere, accesorii auto necesare în sezonul respectiv. Variabilele sunt infinite la fel și posibilitățile noastre de personalizare sau stocurile produselor promoționale. Trebuie doar să nu uiți să le incluzi și pe acestea în strategia și în bugetul anual de marketing.

Cristina Aly
Corporate Account Manager

De ce e important să avem un buget anual de marketing ?

Știți momentul acela de început de an, când ajungi la partea rezoluțiilor de business? Este momentul în care stabilești bugetul companiei pe anul în care tocmai am intrat, aloci sume pentru marketing și publicitate și te gândești la o strategie de promovare a afacerii tale pentru anul următor. Tot în această perioadă, stabilim și bugetul de marketing ținând cont de strategiile de promovare de anul acesta și, bineînțeles, de obiectivele propuse.

Bugetul de marketing acoperă, de obicei, cheltuielile pentru promovare, publicitate și relații publice. Fiecare buget de marketing variază în funcție de dimensiunea afacerii, de vânzările anuale și de cât de mare este concurența. Când calculezi acest buget trebuie să te gândești la campaniile pe care vrei să le desfășori în anul ce urmează, dar și la următoarele variabile de promovare: grafică, imprimare și distribuție pentru materialele printate, promovarea online și întreținerea site-ului, acțiuni de PR, târguri, expoziții și alte evenimente pe care le organizezi sau la care participi. Mai jos, găsești câteva sugestii prin care poți calcula acest buget:

  • Una dintre cele mai populare metode este procentajul din vânzări. Există o lege nescrisă conform căreia oamenii de afaceri investesc în bugetul de marketing între 9% și 12 % din sumele ce provin din vânzări. Astfel bugetul de marketing nu va scăpa de sub control, iar fluctuațiile lui vor fi în stransă legătură cu veniturile companiei.
  • Alte companii aleg o sumă fixă pe care să o aloce marketingului. Avantajul este că planul de marketing poate fi realizat încă de la începutul anului, fără ca acest lucru să implice modificări mari pe parcurs.
  • O altă metodă pentru a determina bugetul pentru marketing este analiza concurenței încercând să fim cu un pas înaintea lor, însă trebuie să ținem mereu cont de venitul companiei.
  • Cea mai eficientă metodă de marketing presupune stabilirea obiectivelor de marketing și în funcție de acestea să se delimiteze bugetul investit. După realizarea planului de marketing, în funcție de estimările făcute pentru atingerea obiectivelor, specialiștii vor stabili suma de care au nevoie pentru a implementa planul.

Nu există o sumă exactă alocată bugetului de publicitate și nici o formulă specifică prin care îl putem calcula. Fiecare om de marketing decide ce variantă alege pentru a stabili acest buget, însă sfatul meu este ca sumele alocate să fie puțin mai mari decât cheltuielile estimate deoarece, pe parcursul anului, pot inteveni noi opotunități de promovare. După ce ai stabilit bugetul, amintește-ți că la Agrafa Print vei găsi întodeauna un consultant care te ajută să-ți dezvolți un plan de promovare și să calculezi pe loc costul materialelor imprimate pe care intenționezi să le utilizezi în campaniile tale publicitare viitoare.

Mihai Baciu
CEO, Agrafa Print

Cum pregătim un fișier pentru tipar

Se întâmplă uneori ca printul să nu iasă întocmai așa cum te-ai așteptat deși, pe computer, grafica este impecabilă? Fișierul pentru tipar este elementul esențial pentru ca materialul tipărit să fie de cea mai bună calitate, indiferent de metoda de tipărire aleasă. Înainte de a plasa o comandă, este important să faci câteva verificări pentru a ne asigura, atât tu cât și noi, că rezultatul va fi pe măsura așteptărilor. De asemenea, este de preferat să trimiți fișierele în format PDF deoarece este un format universal în care, indiferent de softul în care au fost create fișierele, și tu și noi vedem același lucru pe monitor. Iată câțiva pași pe care trebuie să-i urmezi:

  • Asigură-te că fișierul pe care îl trimiți este cel destinat versiunii tipărite. Atunci când intenționezi să tipărești un material, cere graficianului varianta pentru tipar. Nu trimite la tipar variante concepute pentru apariții web sau social media.
  • Fișierul pentru tipar trebuie să conțină margini de tăiere. Oricărui document ce urmează să intre la tipar trebuie să i se adauge în exterior, pe fiecare latură, o margine de tăiere (bleed) de aproximativ 3-5 mm, în plus față de formatul finit. De exemplu, o carte de vizită cu format finit de 90 x 50 mm va avea un format brut de 96 x 56 mm. Pe această zonă se va prelungi fundalul produsului tipărit și va conține elemente grafice care pot fi înlăturate prin tăierea la formatul finit.
  • Fișierul pentru tipar trebuie să conțină margini de siguranță. Grafica ce trebuie să rămână după tăierea marginilor va fi dispusă la o distanță de 3-5 mm în interiorul delimitat de dimensiunea finită. Această zonă poartă numele de margine de siguranță și nu trebuie să conțină elementele grafice care dorim să rămână intacte după tăiere. Astfel de elemente pot fi: logo, text, ilustrații sau orice elemente esențiale care alcătuiesc grafica dorită.
    Foarte important: marginea de tăiere și zona de siguranță sunt elementele cheie ale fișierului brut trimis în vederea tipăririi. Ele sunt esențiale pentru combaterea abaterilor tehnologice. Fără a ține cont de aceste margini, nu vom putea obține un material tipărit de calitate.
  • Imaginile trebuie să fie în format CMYK la rezoluţia de 300 dpi. Despre culorile pentru tipar am mai vorbit aici.
  • Este preferabil ca elementele grafice importante (logo, siglă) să fie de tip vectorial, iar fonturile (textele) trebuie să fie incluse în fișierul PDF (embedded).
  • Fișierul pentru tipar se trimite neimpozat. Fișierul pentru tipar nu trebuie să conţină însemne tipografice (semne sau linii de tăiere, crops-uri, color bar-uri, semne de potrivire). Contururile de ștanță vor fi realizate pe layere separate față de grafica de bază, în culori spot overprint. Dacă fişierul conţine mai multe pagini (materialul final se dorește a fi o broșură, o carte, un catalog sau o revistă) acestea trebuie trimise pagină cu pagină, în ordinea lor, nemontate. Documentul va fi montat (impozat) automat, înainte de printare, de către programul de impoziţie. Pentru reprezentarea lucrărilor complexe se trimite un alt fișier de vizualizare sau exemplificare.
  • Este de datoria noastră să te ajutăm, așa că verificarea și optimizarea fișierelor ce urmează să intre la print o vom face noi gratuit. Este posibil ca uneori să avem nevoie de fișiere editabile să putem interveni unde este nevoie, dacă este nevoie.

Transmiterea fișierului de tipar se face prin intermediul formularului Cerere de ofertă, din site-ul www.agrafa.ro. Formularul cuprinde toate datele necesare de care avem nevoie pentru procesarea comenzii. După trimiterea lui, noi vom reveni în cel mai scurt timp pentru verificarea tuturor datelor și pentru a obține bunul de tipar (BT).

Când este cel mai bine să comanzi promoționale?

În România, piața publicitară și de promovare are o ciclicitate bine marcată atât de perioadele anului, cât și de unele evenimente sau sărbători. Cele mai multe dintre business-urile românești și internaționale pregătesc campanii promoționale, daca nu simultan, cam în aceleași perioade, aglomerând extrem de mult întreaga piață de producție publicitară. Astfel, ajungem să avem perioade în care suntem extrem de ocupați (aproape că ne mutăm la birou) și perioade mai libere, în care ne mai tragem sufletul. Dar, pentru că de multe ori suntem puși în situația de a refuza unele comenzi din cauza capacităților de productie deja depășite, ne simțim îndatorați să îți oferim următorul sfat: fii prevăzător!

Ce înseamnă asta? Puțină atenție la perioadele extrem de aglomerate din industria publicitară. De obicei acestea se desfășoară în jurul sărbătorilor mari: Crăciun și Paște, sau în jurul evenimentelor simbolice: Valentine’s Day, 1 martie, 8 martie, 1 iunie și, mai nou, de Black Friday. Știm că nimeni nu vrea să rateze aceste perioade extrem de favorabile promovării oricărui business, însă campaniile publicitare și materialele promoționale necesare pot fi pregătite cu ceva timp înainte de demararea propriu-zisă. Să nu mai vorbim de efectele pozitive pe care le are pentru buzunarul afacerii tale.

Sacrifică-l pe Repede în avantajul lui Bine și Ieftin, acesta este singurul care nu îți influențează afacerea în mod negativ. Vei fi mai câștigat dacă comanzi promoționalele de care ai nevoie cu cel puțin 3 luni înainte de startul campaniei deoarece foarte multe articole promoționale pot fi importate sau produse mult mai ieftin, în China de exemplu, cu o singură condiție: aceea de a avea timpul necesar să onorăm comanda până la debutul campaniei tale.

Tot în stransă legătură cu problema timpului, sunt și comenzile mari plasate la începutul anului de marketing care să cuprindă promoționale pentru toate campaniile din acel an. Suntem obișnuiți cu acest procedeu, pentru că el se aplică la absolut orice produs de pe piață. Cantitățile mari obțin un preț de producție mai mic.

Fiind o companie care importă produse promoționale, le produce sau le personalizează, pentru noi comenzile în cantități mari generează costuri mai mici, de aceea suntem dispuși să acordăm discounturi “de volum” clienților care plasează astfel de comenzi. Anul viitor, te așteptăm mai devreme, încă din ianuarie, după ce îți faci noul buget de marketing, cu o nouă strategie de promovare pentru business-ul tău și cu noi comenzi de instrumente și materiale promoționale.

Cristina Aly
Corporate Account Manager

Cum alegem mapa în funcție de caracteristicile tehnice?

 

Unul dintre cele mai comandate produse la Agrafa Print este mapa. Rapid și ușor de realizat, mapa este, poate, unul dintre materialele nelipsite ale oamenilor de marketing datorită diverselor contexte în care ea poate fi utilizată. Mapele sunt instrumentul de marketing nelipsit din cadrul prezentărilor, conferințelor, ședințelor interne, pitch-urilor, workshop-urilor, târgurilor și suportul celorlaltor materiale de marketing în campaniile de informare.

Desigur că mapele pot fi realizate sub mai multe dimensiuni, însă cel mai des întâlnit este cel A4 deoarece permite susținerea atât a documentelor oficiale, imprimate pe coli cu această dimensiune, cât și a altor materiale de marketing (pliante, cărți de vizită, vouchere) utilizate în campanii sau în cadrul evenimentelor. În portofoliul nostru de produse, mapele A4 vin în două varainte: cu burduf și fără burduf. Mapele cu burduf (cotor) sunt destinate găzduirii unui număr mai mare de documente. De obicei, indiferent de tipul de mapă comandat, clienții optează pentru adăugarea unui buzunar interior deoarece acesta susține mai bine documentele și împiedică alunecarea lor din interiorul mapei. De asemenea, buzunarul interior poate găzdui și alte materiale de marketing ușor de rătăcit, precum cărțile de vizită, dar și mici cadouri promoționale (pixuri, brichete, brelocuri). O altă opțiune inovatoare pe care o putem adăuga mapei este notes-ul interior, în locul buzunarului, deoarece am observat tendința participanților de a-și lua notițe în cadrul sedințelor sau conferințelor la care participă.

Suportul pe care putem realiza acest produs poate fi cartonul mat sau lucios, dar și o gamă de cartoane speciale pentru cei care vor să iasă din tiparele tradiționale. Posibilitățile de finisare depind de preferințele fiecăruia, de la imprimare policromatică exterioară și interioară la plastifiere mată, lucioasă sau cu efect de catifea (soft touch) și chiar la adăugarea unor elemente distinctive precum folio sau holografice. Recomandăm ca finisările să fie alese în funcție de materialul suport pentru a nu încărca extrem de mult produsul finit.

În general, o comandă standard de mape este gata în aproximativ 2 zile lucrătoare, însă în funcție de metodele de personalizare alese, de cantitatea comandată și de lucrările în curs, timpul de producție poate varia. Ceea ce putem promite, cu siguranță, este că la final vei fi mulțumit de noile tale mape.

Mihai Baciu
CEO, Agrafa Print

Cum alegi obiectele promoționale în campanii?

De multe ori suntem tentați să reinventăm roata. Sau, dacă nu roata, atunci măcar chibritul. Iar în elanul creativ din industria de producție publicitară, tentația de a ieși în piață cu obiecte inedite este foarte mare. Asta nu înseamnă totuși că piața și clienții răspund pozitiv la noutăți, cum ne-am aștepta. Oamenii s-au obișnuit cu anumite obiecte, în general obiecte simple, astfel încât doar o categorie restransă de clienți reacționează plasând o comandă pentru ceva nemaivăzut.

Experiența noastră ne arată că toată lumea este încântată de obiectele promoționalele ieșite din comun, însa, studiul efectuat anul trecut ne indică faptul că în topul preferințelor se află cărțile de vizită, pixurile, brichetele, cănile, usb-urile și agendele personalizate, care ajung să fie comandate în cele mai mari cantități. În definitiv, nici nu prea contează care sunt cele mai vândute obiecte promoționale de către noi. Ceea ce contează cu adevărat este felul în care noi, împreună cu clienții noștri, reușim să creștem awareness-ul unui brand, să „vindem” cât mai bine brandurile respective. Pentru aceasta, trebuie urmate câteva reguli foarte simple care, de fapt, țin de etica afacerii.

Astfel, dacă ești implicat în industria auto, fie că ești dealer auto, importator sau distribuitor de piese și subansambluri sau orice altceva, trebuie să-ți creezi o campanie cu promoționale conexe domeniului tău de business, nu cu șorțuri de bucătărie. Oricât ar fi acestea de frumoase, ele vor fi purtate de gospodine în bucătărie atunci când gândurile le sunt orientate către gust, condimente și ingrediente. Ar fi o greșală să îți închipui cum o gospodină, în timp ce gătește, va comanda un set de amortizoare. Nici vorbă! Probabil, se va gândi să comande un alt tip de ulei, dar nu de mașină. Însă, dacă distribui condimente, ești în industria de panificație sau ai legătură cu zona de food, atunci, da!, șorțul de bucătărie, mănușa de protecție termică, o spatulă din lemn personalizată, sunt obiectele potrivite pentru campania ta. Ele își vor atinge ținta.

Noi, cei din echipa Agrafa Print, cunoscându-ne clienții, oferim gratis consultanță în funcție de categoria de business, de publicul țintă și de bugetul alocat campaniei respective. Căutam cele mai potrivite obiecte promoționale pentru campaniile fiecăruia dintre ei, facem propuneri, oferind câteva mostre astfel încât rezultatul final să fie o campanie reușită și un client mulțumit. De fapt, aceasta este pe scurt filozofia: înaintea celui „mai vândut” primează „cel mai potrivit” obiect promoțional. Aceasta este recomandarea noastră.

Bineînțeles, cele mai comandate produse la Agrafa Print rămân, în continuare, cărțile de vizită care se regăsesc în portofoliul nostru într-o varietate mare, atât din punctul de vedere al materialelor utilizate, cât și din punctul de vedere al posibilităților de personalizare și finisare. Însă, dintre cele peste 4400 de obiecte promoționale și materiale de marketing din site-ul www.agrafa.ro este greu de crezut că nu-l vei găsi pe cel mai potrivit pentru afacerea ta și pentru campania la care te-ai gândit.

Viorel Cioboată

Care sunt promoționalele potrivite campaniei tale?

Noi spunem că, atunci când vrei să îți faci materialele promoționale pentru firmă, trebuie să vii la un specialist. O să râdeți… („specialist” – sună exagerat?!) și, probabil, o să vă întrebați de ce. Pentru că e ca și cum ați spune „mă duc la doctor”. Nu, nu mergeți la doctor. Dar, ca în orice domeniu, sunt elemente specifice, pe care nu le cunoașteți dacă aveți o altă pregătire profesională. Așadar, e bine să consultați un specialist cu privire la ce produse trebuie să achiziționati și care este procedeul de personalizare care se pretează cel mai bine pe acestea.

Să luăm un caz concret. De câte ori n-ai primit un pix de plastic sau din metal și nu mai știi de unde l-ai primit pentru că imprimeul s-a șters imediat? Noi vrem ca printul de pe pixurile de metal, pe care le comanzi pentru o campanie, să nu se șteargă nici după mai multe utilizări, așa că vă vom recomanda cerneală specială pentru metal, chiar dacă aceasta are un cost mai mare.

Dacă te gândești la o campanie axată pe tricouri promoționale, îți vom recomanda personalizarea prin serigrafie. Dacă fiecare tricou are o altă grafică, vom recomanda transfer termic sau print UV direct pe tricou. Este necesar să ne oferi cât mai multe detalii cu privire la modul în care vrei să personalizezi și să utilizezi obiectele promoționale în campanii căci, pentru noi, este esențial ca mesajul tău să fie cât mai vizibil și să dureze cât mai mult.

Există o varietate de metode și materiale specifice industriei: tampografie, serigrafie, transfer termic, transfer serigrafic, print UV pe textile, print UV pe materiale solide, filme, site, cerneală bicomponentă, cerneală specială pentru produse din silicon etc. Împreună vom alege cea mai bună soluție pentru materialele tale promoționale.

Important, în relația client – furnizor, este ca rapotul calitate – preț să fie unul onest. Credem că o colaborare bună și lungă cu clienții se bazează foarte mult pe implicarea noastră, pe sfaturile pe care vi le oferim, pe sprijinul pe care vi-l acordăm și pe încrederea pe care o primim înapoi, când produsul finit aduce un zâmbet de satisfacție.

Cristina Aly
Corporate Account Manager